تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۵ میلیون و ۹۸۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۶۵ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 9 خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۸۱۹ مورد جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در ۱۵ استان فاقد فوتی و ۵ استان فقط یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید۱۹ گزارش شده است.

کیانوش جهانپور در تشریح آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور گفت: از ۸ تا ۹ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، از بین مبتلایان جدید، ۵۴۷ مورد بستری و ۲ هزار و ۲۷۲ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۷ هزار و ۶۷۷ نفر رسید. جهانپور همچنین گفت: تا کنون ۱۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: تا کنون ۸۹۶ هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی ناشی از کووید۱۹ بوده و در پنج استان نیز فقط یک مورد فوتی ناشی از این بیماری گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به‌ویژه در اماکن عمومی گفت: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • ثبت رکورد جدید ابتلا به کرونا؛ فوت ۱۸۵ نفر تاکنون در عراق

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که ۴۱۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم نقل از روسیاالیوم نوشت: وزارت بهداشت عراق جمعه از رصد ۴۱۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و این بالاترین میزان ابتلا در یک روز از زمان شیوع کرونا در عراق به شمار می‌رود.

وزارت بهداشت عراق همچنین از ثبت ۶ مورد فوتی جدید بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. تاکنون ۵۸۷۳ نفر در عراق به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۸۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

  • میمون‌ها در هند نمونه‌ خون بیماران مبتلا به کووید۱۹ را دزدیدند

به گزارش یورونیوز، گروهی از میمون‌ها در هند با حمله به یک تکنسین بخش آزمایشگاه، چند نمونه خونی را که او در حال حمل‌ به آزمایشگاه بود، ربودند. به گفته مقامات هندی این اتفاق در هفته جاری و هنگامی که یک تکنسین آزمایشگاه در داخل محوطه دانشکده پزشکی در شهر «میروت» در ۴۶۰ کیلومتری شمال مرکز ایالت اوتارپرادش در حال عبور بود، رخ داده است. دکتر گارج گفته است که میمون‌ها به نمونه خون ۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ چنگ زده‌اند و با آنها گریخته‌اند.

مقامات گفته‌اند که هنوز معلوم نیست که آیا میمون‌ها این نمونه خون‌ها را ریخته‌اند یا نه اما افرادی که در نزدیکی پردیس این دانشگاه زندگی می‌کنند، نگرانند که این میمون‌ها ویروس کرونا را در منطقه محل سکونتشان انتشار دهند. دکتر گارج می‌گوید که شواهدی یافت نشده که نشان دهند میمون‌ها می‌توانند در تماس با این نمونه خون‌ها به کووید۱۹ مبتلا شوند.

میمون‌ها در هند به‌طور فزاینده‌ای به شهرک‌های محل زندگی انسان‌ها وارد می‌شوند و گاه به انسان‌ها حمله می‌کنند و باعث اختلال می‌شوند. متخصصان محیط زیست می‌گویند که تخریب زیستگاه طبیعی میمون‌ها توسط انسان‌ها باعث حرکت آنها به سمت شهرها برای جستجوی غذا شده است.

هند تاکنون بیش از ۱۶۵ هزار بیمار مبتلا به کووید۱۹ را شناسایی کرده است و بیش از ۴۷۰۰ نفر نیز تاکنون جانشان را از دست داده‌اند.

کد خبر 516110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس شریفات AE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    سلام وقتی دیگی که برای من نجوشد میخاهم سر سگ دران بجوشد انشاالله به یاری خدا تمام ایران کرونای سخت مبتلا بشوند