مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
۰ نفر

شیوع کرونا مسائلی را از لحاظ ایمنی لنزهای تماسی و عینک مطرح کرده است، چرا که ویروس کرونا از راه چشم هم ممکن است منتقل شود.

eyeglass

گرچه شواهدی در دست نیست که به چشم زدن لنزهای تماسی خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد، اما باید در دوران شیوع کرونا باید بیشتر احتیاط کنید.

پیش از گذاشتن و برداشتن لنزهای تماسی دست‌هایتان را بشویید، تمیز کردن لنزها را به شیوه درست انجام دهید و مراقب باشید که در طول روز به چشم‌هایتان دست نزنید.

اگر دچار علائم شبیه سرماخوردگی یا آنفلوانزا شدید، بهتر است زدن لنزهای تماسی را کنار بگذارید و عینک بزنید.

ویروس جدید کرونا از طریق قطرک‌های تنفسی که هنگام نفس کشیدن، صحبت کردن، سرفه و عطسه کردن از دهان خارج می‌شوند، منتقل می‌شود، بنابراین حفاظت از چشم‌ها با عینک، نقاب پلاستیکی محافظ یا عینک‌های ایمنی می‌تواند به پیشگیری کمک کند.

عینک معمولی چشم‌ها را از جلو محافظت می‌کند، اما از بالا، پایین و طرفین قاب عینک محافظتی ایجاد نمی‌کنند. اگر محافظت کاملتری برای چشم‌هایتان بخواهید، باید  از عینک‌های ایمنی استفاده کنید.

عینک‌تان را روزانه با آب و صابون بشویید و با یک پارچه میکروفایبر خشک کنید. از دستمال کاغذی یا تکه‌های پارچه دیگر برای پاک کردن عینک استفاده نکنید چرا که ممکن است باعث خراشیدگی عدسی شوند.

پارچه میکروفایبر را به طور منظم با آب و صابون بشویید و خشک کنید.

عینک یا لنز تماسی را روی سطحی که مطمئن نیستید پاک است نگذارید و عینک‌تان را به دست دیگران ندهید. عینک‌تان را هنگامی استفاده نمی‌کنید در یک جلد پاک نگهدارید. عینک‌تان را از   با بند از گردنتان آویزان نکنید، چرا که این کار  امکان آلوده شدن سطح درونی آن را که جلوی چشم قرار می‌گیرد، بیشتر می‌کند.

کد خبر 516094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha