فیلمساز آمریکایی برنده اسکار درام فیس‌بوکی «شبکه اجتماعی» به کارگردانی دیوید فینچر را بالاتر از «دانکرک» کریس نولان به عنوان بهترین فیلم دهه ۲۰۱۰ برگزید.

فیلم سینمایی شبکه اجتماعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، کوئنتین تارانتینو که پیش‌تر در ماه ژانویه درام جنگی «دانکرک» را دومین فیلم برتر دهه گذشته از نگاه خودش معرفی کرده بود، در گفتگو با نشریه فرانسوی پرمیر برترین فیلم دهه را هم برگزید.

از نگاه تارانتینو که جوایز اسکار و نخل طلایی جشنواره کن را در کارنامه دارد، «شبکه اجتماعی» درباره سرگذشت فیس‌بوک و خالقان آن بهترین فیلم دهه ۲۰۱۰ است. او در این باره گفت: فیلم فینچر قطعا بهترین است. شماره یک. همین! همه رقبایش را له می‌کند. «شبکه اجتماعی» محصول ۲۰۱۰ در هشت رشته نامزد اسکار شد و جایزه بهترین فیلم را به «نطق پادشاه» باخت.

تارانتینو ۵۷ ساله که خودش از سینماگران تحسین‌شده سه دهه اخیر آمریکا و جهان است، آرون سورکین (نویسنده فیلمنامه «شبکه اجتماعی») را بهترین دیالوگ‌نویس سینمای جهان دانست. او پیش‌تر اعتراف کرده بود از هواداران جدی سورکین است و هر قسمت تازه سریال «اتاق خبر» او را سه بار در هفته تماشا می‌کرده است.

خالق «بیل را بکش» و «روزی روزگاری در هالیوود» در عین حال هوادار فینچر و فیلم‌های او هم هست و «باشگاه مشتزنی» او را از بهترین فیلم‌های ساخته‌شده بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ رده‌بندی کرده بود.

کد خبر 516084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha