مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: وقوع تندباد لحظه‌ای و احتمال نفوذ توده گرد و غبار به این استان از اواخر وقت جمعه نهم خردادماه وجود دارد.

تندباد

به گزارش همشهری‌آنلاین، ساسان رستمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به وجود وزش باد نسبتا شدید تا شدید در منطقه احتمال شکل گیری توده گرد و غبار در کانون‌های عربی و نفوذ این توده طی اواخر وقت امروز و فردا به استان ایلام دور از ذهن نیست.

وی افزود: در صورت ورود گرد و غبار نواحی مرزی استان ایلام بیشتر از سایر نقاط متاثر از این پدیده خواهد بود.

رستمی یادآور شد: سرعت وزش باد طبق پیش بینی‌ها بین ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود که به صورت لحظه ای امکان افزایش سرعت باد تا ۶۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد.

وی اضافه کرد: ورود توده گرد و غبار موجب افت کیفی هوا و کاهش دید افقی می شود و بهتر اینکه مسافران به ویژه گروه های حساس از سفر غیر ضروری به مناطق آلوده ناشی از گرد و غبار خودداری کنند و همچنین به خاطر وزش باد احتمال آسیب‌دیدگی تاسیسات شهری ممکن است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام در خصوص دمای هوا هم گفت: دمای هوا طی اوایل هفته آینده کاهش خواهد یافت اما از روز دوشنبه دمای هوا نسبت به روزهای اخیر افزایش می یابد که این افزایش دما معمول فصل است.

میزان استاندارد غلظت ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم در متر مکعب است.

استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور می شوند مواجه است.

کد خبر 516032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha