نایب رئیس شورای شهر علامرودشت در جنوب استان فارس گفت: خیابانی در شرق شهر علامرودشت بنام استاد محمدرضا شجریان خسرو آواز و اعتبار موسیقی ایران نامگذاری شده‌است.

محمد رضا شجريان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام حسن‌زاده  جمعه ۹ خرداد بیان کرد: با تصمیم اخیر شورای شهر بلواری تازه تاسیس در علامرودشت شهرستان لامرد بنام استاد محمدرضا شجریان با عرض ۳۰ متر و به طول ۳۵۰ متر نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: این بلوار در شرق شهر علامرودشت و شرق خیابان اتحاد این شهر واقع شده است. نام‌گذاری یکی از خیابان‌های شهر بنام این استاد بلند آوازه صدا یکی از درخواست‌های مکرر اهالی فرهنگ و هنر جنوب استان فارس بود.

نایب رئیس شورای شهر علامرودشت در ادامه عنوان کرد: نام‌گذاری معابر و گذرهای شهر به‌نام چهره‌های شاخص از جمله سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار شورای شهر علامرودشت قرار داشته به گونه‌ای که اخیرا یکی از خیابان های این شهر بنام این شهید والامقام نام گذاری شده است.

این مسئول یادآور شد: نام مفاخر دیگری مانند آیت‌الله محمودی از علماء این خطه نیز بر یکی دیگر از میادین شهر نهاده شده است.

حسن‌زاده تاکید کرد: استاد محمدرضا شجریان چهره‌ای اسطوره ای برای تاریخ موسیقی ایران محسوب می‌شود که بی همتا است و قریب به اتفاق مردم ایران سروده ربنای این استاد را سالیان درازی در کنار سفره‌های افطار ماه مبارک رمضان شنیده و آن را در خاطر دارند.

وی اضافه کرد: استاد شجریان نه تنها در ایران بلکه در جهان و خصوصا کشورهای منطقه و همسایه از محبوبیتی خاص و چندوجهی برخوردار است.

نایب رئیس شورای شهر علامرودشت گفت: منتقدین باید بیشتر بیاندیشند و ببینند که راز و دلیل مانایی و محبوبیت استاد شجریان چیست که در دل میلیون ها نفر جا دارد و  چهره ای است که فرهنگ غنی ایرانی را به رخ جهانیان کشیده و در مجموع اغلب مردم و اهالی علامرودشت از این تصمیم رضایت کامل دارند.

نایب رئیس شورای شهر علامرودشت در ادامه تاکید کرد: این تصمیم با تصویب شورای شهر و موافقت کمیته انطباق شهرستان لامرد به ریاست فرماندار و بدون حتی یک رای مخالف مورد موافقت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: استاد شجریان خسرو آواز ایران و اعتبار موسیقی ایرانی در جهان است و در دل میلیون‌ها انسان فارغ از گرایش‌های سیاسی جا خوش کرده است و این محبوبیت تنها مختص صدای وی هم نیست.

کد خبر 516030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha