معاون فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه منطقه حفاظت شده خائیز در وضعیت فوق العاده بحران قرار گرفته است گفت: آتش هر لحظه زبانه می کشد و برای مهار آن باید مدیریت بحران کشور وارد عمل شود.

آتش‌سوزی گچساران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی آروس اظهار کرد: آتش سوزی در کوه خائیز در وضعیت فوق العاده بحران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی نیروها در محاصره آتش قرار گرفته اند، گفت: با توجه به زبانه کشیدن آتش و نداشتن آب برای نیروها، امکان تلف شدن نیروها وجود دارد.

آروس با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ هکتار از این منطقه در آتش سوخته است، گفت: با شرایط موجود امکان مهار تا ۴۸ ساعت دیگر وجود ندارد، دو ساعت دیگر باد شروع به وزیدن خواهد کرد و دیگر امکان مهار آن وجود نخواهد داشت.

معاون فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: مهار این آتش سوزی آنقدر وسیع است که از مدیریت شهرستانی خارج شده و مدیریت بحران کشور باید وارد عمل شود.

وی امنیت نیروها را مهم ترین امر خواند و خواستار رساندن آب برای آنها شد.

آروس با بیان اینکه بالگرد اطفاء حریق چند سورتی نیرو به محل آتش سوزی آورده، بنزین برای دستگاههای دمنده را ضروریات عنوان کرد.

  • جهانگیری: اعزام بالگردهای آبپاش برای مهار آتش‌سوزی "خائیز" ضروری است

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر جمعه نهم خرداد ماه در تماس تلفنی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جریان آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل های این استان و مناطق حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه و عملیات اطفاء حریق در این منطقه قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور همچنین از استاندار گهگیلویه و بویراحمد خواست از طریق هماهنگی مستمر با امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، امکانات و تجهیزات اطفاء حریق از جمله بالگردهای آبپاش را به منطقه اعزام کنند تا هرچه سریعتر شاهد مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش حریق در جنگل‌های مرز استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد نیز در این تماس تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل ها و منطقه حفاظت شده خائیز در این استان ارائه کرد و از بسیج امکانات استان و تلاش برای اعزام تجهیزات برای مهار کامل آتش سوزی خبر داد.

کد خبر 515999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha