رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: هم اکنون نیازمند اهدای خون در تمامی گروه‌های خونی به ویژه از طرف بهبودیافتگان کرونا هستیم.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد حسین صومی افزود: اهدای خون در آذربایجان شرقی به اندازه یک سوم نیاز بوده و از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم ما را در این زمینه یاری کنند.

وی اظهار کرد: کسانی که در اسفند ماه یا فروردین ماه به کرونا مبتلا شده‌ و هم اکنون بهبود یافته‌اند، می‌توانند با اهدای پلاسما و خون، دیگر مبتلایان به کرونا را در بهبود سریع کمک کنند.

این مسئول ادامه داد: کرونا همچنان در آذربایجان شرقی وجود دارد. از مردم، اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ما را تنها نگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هر فردی مسئول حفظ پروتکل‌های بهداشتی در اداره، بخش و واحد خودش بوده و کارشناسان بهداشت محیط نیز بر این امر نظارت دارند.

وی یادآوری کرد: همچنان معتقد هستم که بهترین راه پیشگیری از کرونا، استفاده از ماسک و بستن راه‌های تنفس در جاهای پر خطر، شلوغ و پرتردد است.

صومی با تاکید بر ضرورت حفظ فاصله و رعایت اصول بهداشتی در دورهمی‌ها و دیدارهای خانوادگی افزود: همچنان تاکید داریم تا دورهمی‌ها به حداقل برسد و افراد مشکوک یا علامت‌دار خودشان رعایت کنند و هر فردی که احساس می‌کند حتی اگر کمترین علامت را دارد، در دورهمی‌ها حاضر نشود.

کد خبر 515960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha