مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بیش از ۶ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد.

تخلیه و بارگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عادل دریس جمعه نهم خرداد اظهار کرد: از این میزان بیش از  چهار میلیون و ٧۵٧ هزار تن مربوط به تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی و بیش از یک میلیون و ۴٣٠ هزار تن نیز به تخلیه و بارگیری کالای نفتی تعلق دارد.

وی بیان کرد: همچنین طی این بازه زمانی بیش از یک میلیون و ٢١۵ هزار تن صادرات غیرنفتی از این مجتمع بزرگ بندری انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: تخلیه و بارگیری کانتینری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) نیز با ۶٠ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال قبل به بیش از ٢۴ هزار و ٣٣۴ تن رسید.

وی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: با هدف توسعه صنعت حمل‌ونقل دریایی و بهره‌گیری حداکثری از توانمندی بنادر و همچنین تامین زیرساخت و تجهیزات بندری و دریایی، زمینه حضور فعال‌تر سرمایه‌گذاران در این مجتمع بزرگ بندری کشور فراهم‌ شده‌است.

بندر امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین بندر کشور از نظر توان ذخیره‌سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر نزدیک‌ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور است.

این مجتمع بندری از پتانسیل مناسب پسکرانه‌ای جاده‌ای، ریلی و هوایی برخوردار است.

کد خبر 515958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha