جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
۰ نفر

باب ویتن که فوریه امسال پس از مرگ یک ژاپنی عنوان پیرترین مرد جهان را به نام خود ثبت کرده بود، در ۱۱۲ سالگی تسلیم سرطان شد و از دنیا رفت.

باب ویتن پیرترین مرد جهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این معلم و مهندس سابق از اهالی آلتن در منطقه همپشایر انگلستان بود و بر اساس آنچه در اطلاعیه خاندان ویتن آمده، صبح روز پنجشنبه ۲۸ ماه می ۲۰۲۰ در کمال آرامش در خواب درگذشت. آقای ویتن در خانه شخصی خود در آلتن زندگی می‌کرد و فردی مستقل بود.

تا اوایل زمستان گذشته رکورد پیرترین مرد جهان در دست چیتتسو واتانابه از ژاپن بود و با مرگ او، این عنوان به مرد انگلیسی رسید. آخرین جشن تولد ویتن ۲۹ مارس امسال پشت درهای بسته برگزار شد و به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، دوستان و نزدیکان او نتوانستند در این جشن شرکت کنند. با اینکه ویتن در زندگی دو جنگ جهانی و چند بیماری دنیاگیر دیده بود اما می‌گفت کرونا دنیا را به بحرانی بی‌سابقه کشانده است.

آقای ویتن با وجود در اختیار داشتن رکورد جهانی پیرترین مرد جهان، امسال نپذیرفت یک کارت تبریک از ملکه بریتانیا هدیه بگیرد. چرا که نمی‌خواست هزینه آن از جیب مالیات‌دهنده‌ها تامین شود. ضمن اینکه پیش‌تر دست‌کم ۱۰ کارت تبریک تولد از ملکه دریافت کرده بود. ویتن پدر سه فرزند بود که یکی از آنها درگذشت و ۱۰ نوه و ۲۵ نتیجه هم داشت.

پیرترین مرد جهان در ۲۹ مارس ۱۹۰۸ در هال به دنیا آمد؛ درست همزمان با تولد جوآن هاکارد، پیرترین زن بریتانیا و آلف اسمیث که تا سال گذشته در عنوان پیرترین مرد بریتانیا با ویتن مشترک بود. پس از مرگ اسمیث، این عنوان تنها در دست ویتن بود.

کد خبر 515908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha