سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مجوز صادرات مرغ زنده برای نخستین بار از این استان به خارج از کشور صادر شد.

مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ماندانا زنگنه اظهار کرد: با هدف حمایت از تولیدکنندگان مرغ و بهره‌گیری از فرصت مرز، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه تنظیم بازار کشور موضوع صادرات مرغ زنده از این استان به خارج از کشور را مطرح و پیگیری کردیم که با موفقت وزارت صنعت، معدن و تجارت این درخواست مهم محقق شد.

وی افزود: مجوز صادر شده از اول خرداد به مدت یک ماه است که بر اساس آن امکان صادرات ۴۰۰ تن مرغ زنده از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان بدون دریافت عوارض صادراتی امکان‌پذیر است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: صدور مجوز یادشده برای فعالان این حوزه که در ماه‌های اخیر برای فروش مرغ زنده تولیدی خود دچار مشکلاتی بودند کمک قابل توجهی خواهد کرد.

زنگنه افزود: کشورهای افغانستان و پاکستان بازار مناسبی برای صادرات مرغ زنده از سیستان و بلوچستان به شمار می‌روند. این مجوز در کشور با عنایت مسئولان تنها برای سیستان و بلوچستان صادر شده است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای ۲۲۸ واحد پرورش مرغ گوشتی صنعتی به ظرفیت هر دوره ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه است.

کد خبر 515824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha