مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر همدان گفت: ۱۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایر در استان زیرپوشش این صندوق قرار دارند.

صندوق بیمه روستاییان و عشایر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی سماواتی افزود: بیمه شدن کشاورزان ساکن شهرها که کار آن‌ها در روستاست و حذف محدودیت سنی در صندوق موجب افزایش بیمه‌شدگان زیرپوشش شده است.

او اضافه کرد: ۸۰ کارگزاری صندوق برای رفاه حال روستاییان در دهستان‌ها ایجاد شدند که  وظیفه نام‌نویسی، تمدید و تشکیل پرونده افراد را بر عهده دارند.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر همدان بیان کرد: هر فرد برای عضویت در صندوق می‌تواند با مراجعه به کارگزاران، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی در سامانه الکترونیکی صندوق نام‌نویسی و از مزایای صندوق در آینده و یارانه دولتی پیش‌بینی شده استفاده کند.
 
سماواتی افزود: سالانه بودن پرداخت حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تعیین حق بیمه پرداختی از سوی فرد به انتخاب خود و با میزان وسع مالی فرد بیمه شده و پرداخت ۱۰ درصد از ۱۵ درصد حق بیمه پرداختی از سوی دولت را از مزایای این صندوق است.
 
تقویت بنیه اقتصادی خانوارهای روستایی، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، امنیت و آرامش آینده روستاییان و عشایر و جلوگیری از مشکلات اجتماعی، از اهداف ایجاد صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

کد خبر 515822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha