مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر به اجبار اردوگاه متکدیان از سوی شهرداری و زیر نظر فرمانداری ایجاد می‌شود.

متكدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،مسیح الله سلطانی بیان کرد: به استناد آیین‌نامه کشوری ستاد جمع‌آوری متکدیان، کمیته‌ای در شهرستان زنجان تشکیل و متکدیان را جمع‌آوری و ساماندهی خواهد کرد.

وی افزود: در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره متکدیان فعالیت می‌کنند که شهرستان زنجان بیشترین آمار این افراد را به خود اختصاص داده است.

سلطانی گفت: راه‌اندازی مجتمع‌های اردوگاهی در بسیاری از استان‌ها انجام شده است و می‌تواند در رفع مشکلات اجتماعی اثرگذار باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان  ادامه داد: بر اساس مصوبات سال ۹۸ مقرر شد اردوگاهی در شهر زنجان ایجاد شود که ساماندهی لازم انجام نشد و فقط صرفا جمع‌آوری متکدیان به وقوع پیوست.

وی بیان کرد: پدیده تکدیگری به یک مشکل در این شهر تبدیل شده است که در این ارتباط دستگاه‌های ذی‌ربط باید همکاری لازم برای جمع‌آوری آنان را داشته باشند.

متکدیان به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند

فرماندار زنجان گفت: موضوع جمع‌آوری متکدیان بر عهده فرمانداری‌ها است که بر اساس برنامه اعلام شد مجتمع اردوگاهی برای جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفری ایجاد شود که تا رفع خلاء قانونی موضوع گرمخانه مطرح و نسبت به تجهیز آن اقدام شد.

رضا عسگری افزود: اواخر سال گذشته در بحران کرونا و به دستور استانداری نسبت به تبدیل گرمخانه شهر زنجان به مجتمع اردوگاهی مبادرت و مقدمات کار از سال 98 شروع شد اما به دلیل شیوع ویروس حتی جمع‌آوری متکدیان متوقف شد.

وی اضافه کرد: برای جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر باید دستگاه قضایی استان همکاری لازم را داشته باشد تا این گروه دوباره در شهر تکدیگری نکنند و برخوردها جدی و فراگیر باشد.

عسگری افزود: در حال حاضر افرادی که در سطح شهر دست‌فروشی می‌کنند همان کار تکدیگری را انجام می‌دهند و باید این مشکل با همراهی دستگاه قضایی حل و فصل شود.

کد خبر 515810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha