پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

سرپرست اداره امور آب مهاباد گفت: نخستین مرحله رهاسازی ۱۹ میلیون مترمکعب آب از دریاچه سد این شهرستان برای تامین مصارف بخش کشاورزی آغاز شد.

سد مهاباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جعفر چلبی اظهار کرد: رهاسازی اولین مرحله از سهمیه بخش کشاورزی این شهرستان از ابتدای ماه جاری آغاز شده و حدود ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: تاکنون ۸ میلیون مترمکعب از این میزان رها شده است. این رهاسازی با حجم خروجی ۱۰ مترمکعب بر ثانیه خواهد بود و تا ۲ هفته دیگر به پایان خواهد رسید.

چلبی اضافه کرد: سهمیه بخش کشاورزی در سال زراعی جاری ۹۰ میلیون مترمکعب در نظر گرفته شده است که در ۴ مرحله مختلف رها خواهد شد.

سرپرست اداره امور آب مهاباد گفت: طی سال آبی جاری هم در مجموع ۵۷ میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد به دریاچه ارومیه طی ۲ مرحله رهاسازی شده و سهمیه این شهرستان در قبال دریاچه ارومیه پایان یافته است. 

سرپرست اداره امور آب مهاباد افزود: هم‌اکنون حجم آب ذخیره شده در پشت سد به بیش از ۱۷۲ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ در همین روز ۹ میلیون مترمکعب کمتر است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تراز سد، ‌هزار و ۳۵۶ متر است که این میزان در مقایسه با تراز سال قبل، ۹ دهم ‌متر کاهش یافته است.

چلبی اضافه کرد: هم‌اکنون به میزان ۱۷ صدم مترمکعب بر ثانیه آب به مخزن سد مهاباد وارد و بیش از ۱۱ مترمکعب بر ثانیه نیز آب خارج می‌شود که از این مقدار ۱۰ مترمکعب برای بخش کشاورزی، ۱.۴۲ مترمکعب برای مصرف شرب و بقیه برای مصارف صنعتی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

کد خبر 515790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha