با پیشنهاد استاندار مازندران و موافقت استاندار ولگاگراد روسیه، کارگروه ویژه اجرایی تفاهم‌نامه‌های دوجانبه با مسئولیت معاونان اقتصادی در استانداری‌های دو استان مازندران و ولگاگراد روسیه تشکیل شد.

کارگروه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد حسین زادگان گفت: هدف اصلی از تشکیل این کارگروه‌ها اجرای تفاهم‌نامه‌ها و رفع مشکلات اجرایی پیش روی موافقت‌نامه‌های دوجانبه‌ای است که به امضا رسید.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار کرد: در نشست‌های دوجانبه‌ای که در سفر استانداران دو استان مازندران و ولگاگراد طی دو سال اخیر برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ها و موافقت‌نامه‌هایی برای افزایش سطح مبادلات تجاری و اقتصادی، فرهنگی و علمی به امضا رسید که باید این تفاهم‌نامه‌ها به مرحله اجرا برسد تا اثرات اقتصادی این سفرها در دو استان احساس شود.

حسین‌زادگان بیان کرد: این کارگروه که در سطح معاونان اقتصادی دو استاندار مازندران و ولگاگراد تشکیل شد می‌تواند گره‌های احتمالی که برای گسترش روابط تجاری دو استان و اجرای تفاهم‌نامه‌ها وجود دارد را بردارد و گام موثر برای انعقاد قراردادهای تجاری و مبادلات بیشتر اقتصادی باز کند.

وی گفت: پیش‌بینی شد تا شکست ویروس کرونا نشست‌ها بین معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداران مازندران و ولگاگراد به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شود.

استاندار افزود: تشکیل نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی، گردشگری و علمی در مراکز دو استان مازندران و ولگاگراد، برقراری پرواز هوایی بین ساری و  ولگاگراد از دیگر پیشنهادات مورد تایید دو استاندار مازندران و ولگاگراد است که باید از سوی کارگروه برای اجرا مورد پیگیری قرار گیرد.

حسین زادگان بیان کرد: دو استان مازندران و ولگاگراد ظرفیت‌های زیادی از لحاظ کشاورزی، علمی، گردشگری برای افزایش سطح مبادلات تجاری دارند و پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت مناسبی است که می‌تواند سطح این مبادلات را افزایش دهد.

کد خبر 515787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha