مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سومین کشتی حامل محموله گندم اهدایی کشور هندوستان به مردم افغانستان در سال جاری، در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

بندر چابهار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز آقایی بیان کرد: در این راستا در روزهای پایانی فروردین و ابتدای اردیبهشت امسال ۲ محموله گندم در مجموع به وزن ۱۵ هزار تن از هند وارد بندر چابهار شد.

وی ادامه داد: سومین کشتی حامل این محموله نیز، روز گذشته با ۲۵۰ کانتینر ۲۰ فوت با وزن بالغ بر ۶ هزار تن وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد و بلافاصله عملیات تخلیه این کالا از کشتی آغاز شد.

آقایی اضافه کرد: سومین محموله این کمک‌های بشردوستانه پس از انجام تشریفات گمرکی از طریق مرز میلک-زرنج به ولایات هرات، قندهار، بغلان، کابل و بلخ منتقل می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بخش اول و دوم از گندم اهدایی دولت هند پس از تخلیه از کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار، در قالب ۶۳۸ کانتیتر بارگیری و از طریق مرز میلک-زرنج به افغانستان ارسال شد.

وی بیان کرد: اولویت اصلی این اداره کل انتقال سریع محموله ترانزیتی به مرز میلک برای ورود به کشور افغانستان است که در این راستا همکاری‌های خوبی بین شرکت حمل و نقل زمینی، اداره کل گمرک چابهار، اداره کل بنادر و دریانوردی استان و اپراتور بندر شهید بهشتی در جریان است.

آقایی افزود: میانگین توقف این کالا در بندر چابهار کمتر از ۵ روز بود. تجار و بازرگانان افغانستان می‌توانند از ظرفیت کانتینرهای مرجوعی و ناوگان برگشتی از این کشور برای صادرات کالا از طریق بندر چابهار استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در صورت تامین کامیون توسط افغانستان، گندم اهدایی به صورت حمل یکسره از این بندر خارج و به مقصد منتقل می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: رونق تجارت در این بندر استراتژیک، علاوه بر رشد اشتغال مستقیم در عملیات بندری شامل تخلیه، بارگیری، نگهداری و تحویل کالا، باعث افزایش و تقویت اشتغال غیر مستقیم نیز شده است.

آقایی تصریح کرد: تردد کامیون‌های حامل بار در محورهای استان موجب ایجاد درآمدهای جانبی در بخش‌های تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات، خدمات رفاهی و سایر شقوق خدمات‌رسان برای مردم آن منطقه شده که این مهم در رونق اشتغال نیز تاثیر شگرفی ایفا کرده است.

کد خبر 515765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha