شرکت نیوز کورپ استرالیا اعلام کرد نسخه چاپی بیش از ۱۰۰ روزنامه محلی و منطقه‌ای را برای همیشه تعطیل و برخی از آنها را در قالب دیجیتال منتشر می‌کند.

روزنامه‌های استرالیایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مایکل میلر که مدیریت ارشد نیوز کورپ استرالیا و آسیا را بر عهده دارد، با تایید خبر تعطیلی همیشگی ده‌ها روزنامه و اخراج گسترده کارکنان آنها، از حرفه‌ای‌گری، تعهد و حس مشارکت کسانی که همکاری‌شان با نیوز کورپ به پایان می‌رسد تقدیر کرد.

اتحادیه‌های رسانه‌ای در استرالیا اعلام کردند خبر منتشر نشدن ۱۰۰ روزنامه در آینده نزدیک از برخی منابع نزدیک به نیوز کورپ درز کرده و هنوز به شکل رسمی به کارکنان ابلاغ نشده است. از این رو نمی‌توان درباره رقم دقیق تعداد بیکاران پس از تعطیلی روزنامه‌ها اظهار نظر کرد. هر چند برخی این رقم را صدها نفر برآورد کرده‌اند.

آخرین گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ۱۱۲ روزنامه دیگر نسخه چاپی نخواهند داشت. از این تعداد، ۳۶ روزنامه برای همیشه تعطیل می‌شوند و ۷۶ روزنامه محلی و منطقه‌ای به شکل دیجیتال به فعالیت خود ادامه می‌دهند. سه روزنامه چاپ سیدنی به دلیل داشتن آگهی‌های زیاد در حوزه املاک و مسکن همچنان چاپ و منتشر می‌شوند.

شرکت نیوز کورپ تحت مدیریت روپرت مرداک اوایل ماه آوریل حدود ۶۰ روزنامه را به دلیل پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع گسترده کرونا تعطیل کرده بود. همان زمان هم کمتر کسی باور می‌کرد این روزنامه‌ها بار دیگر به کیوسک‌ها بازگردند. کارشناسان معتقدند به دلیل افزایش مشترکان نسخه‌های دیجیتال روزنامه‌ها، آگهی‌های تبلیغاتی هم در دنیای آنلاین بیشتر و بهتر دیده می‌شود.

کد خبر 515748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha