مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

تاریکی مطلق در شب، نبود علائم هشدار دهنده در روز و تردد روزانه هزاران خودرو از کمربندی شمالی ورامین- پیشوا باعث شده تا این مسیر ۵ کیلومتری، به یکی از خطرناک‌ترین محورهای مواصلاتی استان تهران تبدیل شود و جان مردم در آن به بازی گرفته شود.

كمربندي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کمربندی شمالی ورامین به پیشوا، محوری ۵ کیلومتری است که به دلیل واقع شدن ده‌ها روستا در طول مسیر و عبور هزاران خودروی عبوری به سمت شهرستان پیشوا، بخش جلیل‌آباد و حتی بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت، همواره با ترافیک زیاد خودرو مواجه است.

عدم تأمین دسترسی‌های مناسب، نبود زیر گذر و دوربرگردان‌های استاندارد، نداشتن علائم هشدار دهنده و خط کشی مناسب و تاریکی مطلق در شب، این مسیر را به یکی از خطرناک ترین جاده‌های استان تهران تبدیل کرده و هر هفته، چندین تصادف جرحی و منجر به فوت در این محور رخ می‌دهد.

در طول این مسیر، روستاهای جعفرآباد اخوان، قوئینک زُهری، سرگل، گلعباس، کهریزک، کلاته، یوسف رضا، جمال آباد، سعیدآباد، پلنگ‌دره، عسگرآباد، جاده کانال موسوم به تیغاب و میدان میوه و تره‌بار ورامین واقع شده و نبود دوربرگردان باعث می‌شود تا روستائیان برای رسیدن به محل زندگی خود مجبور شوند تا طول کمربندی را طی کنند که این امر موجب افزایش تعداد تردد می‌شود.

طی سال های گذشته عملیات احداث دوربرگردانی غیر همسطح در کمربندی ورامین – پیشوا آغاز شد که پس از گذشت ۱۰ سال نه تنها اجرای آن به اتمام نرسیده بلکه باعث شده تا در محل اجرای این طرح، عرض معبر باریک شده و مشکلات تردد افزایش یابد، پروژه‌ای که امروز به یکی از آثار تاریخی شهرستان تبدیل شده است.

عدم نصب نیوجرسی(بلوک‌های سیمانی) و نصب گاردیل در وسط این محور باعث شده تا نوربالای خودروهای عبوری از مقابل، دید رانندگان را در تاریکی شب کاهش دهد و در صورت عبور عابر پیاده از عرض خیابان، سرعت عکس‌العمل رانندگان برای تصمیم گیری سریع کاهش یابد.

سه دستگاه پل عابر پیاده نصب شده در طول این مسیر نیز به دلیل مکانیزه نبودن، جذابیتی برای عابران پیاده ندارد و اغلب افراد عبور از عرض خیابان را به استفاده از این پل‌ها ترجیح می‌دهند، در طول دو ساعت حضور خبرنگار ایرنا در محل این پل‌ها، حتی یک نفر نیز از روی آن عبور نکرد.

مدیریت دوگانه این محور توسط دو شهرستان ورامین و پیشوا باعث شده تا رفع بسیاری از مشکلات این محور معطل مانده  مهم مانده به گونه‌ای که شمال این کمربندی متعلق به شهرستان پیشوا و جنوب آن در حوزه شهرستان ورامین واقع شده است.

۲۵ خرداد سال ۹۸ بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در بازدید از محور ورامین- پیشوا، بر رفع مشکلات این مسیر تأکید کرد.

محمد تقی‌زاده بر رفع مشکلات شانه‌های خاکی این محور که احتمال بروز حوادث رانندگی را افزایش می‌دهد تأکید کرد و از مسئولان دو شهرستان ورامین خواست تا وضعیت پروژه نیمه‌تمام زیرگذر را پیگیری و نتیجه آن را به استان گزارش دهند تا با برگزاری جلسه تخصصی، راه کارهای تکمیل آن مورد بررسی قرار گیرد.

در این بازدید مقرر شد تا مدیریت محور به شهرداری ورامین سپرده شود تا شهرداری با همکاری شرکت توزیع برق ورامین، نسبت به روشنایی این مسیر اقدام کند موضوعی که هیچ‌گاه محقق نشد و جلسه هماهنگی برگزار شده در محل فرمانداری ورامین، به دلیل عدم تمایل مسئولان شهرستان پیشوا به واگذاری مدیریت این مسیر به شهرداری ورامین، نیمه‌کاره به اتمام رسید.

آماده واگذاری مدیریت کمربندی به شهرداری ورامین هستیم

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: آماده واگذاری مدیریت کمربندی به شهرداری ورامین هستیم تا مشکل روشنایی این محور برطرف شود.

حسین عباسی گفت: هر چند که بر اساس دستور معاون عمرانی استانداری تهران، مدیریت این محور باید به شهرداری ورامین واگذار شود ولی تا کنون تعریفی از این واگذاری ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: نگرانی ما از ساخت و سازهای احتمالی پس از واگذاری این محور به شهرداری ورامین است که باید به درستی نحوه این واگذاری مشخص شود.

عباسی اظهار کرد: هیچ اعتباری برای تأمین روشنایی این محور در نظر گرفته نشده است.

با همکاری شهرداری ورامین مشکل روشنایی برطرف می‌شود

رئیس اداره برق شهرستان ورامین گفت : در صورت واگذاری مدیریت این مسیر به شهرداری ورامین، آماده تأمین روشنایی محور ورامین – پیشوا هستیم.

مسلم حاجی مزدرانی افزود: سه سال پیش، طرح تأمین روشنایی کمربندی شمالی ورامین- پیشوا از سوی شرکت برق منطقه‌ای ورامین تهیه و آماده اجرا بود که به دلیل مشخص نشدن وضعیت مدیریت آن، این طرح اجرایی نشد.

وی تصریح کرد: در صورتی که فرمانداری پیشوا مدیریت این محور را به شهرداری ورامین واگذار کند، شرکت برق ورامین  علاوه بر تأمین برق مورد نیاز، آماده اجرای طرح روشنایی این مسیر می‌باشد.

شهرستان‌های ورامین و پیشوا با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در امتداد یکدیگر واقع شده‌اند.

کد خبر 515716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha