مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

الگوی کشت دیم در سطح ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین با هدف تطبیق و اجرای سیاست سازگاری با کم‌آبی تهیه و تدوین شد.

کشت دیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار کرد: مجموع اراضی کشاورزی استان ۴۸۹ هزار هکتار است که از این رقم ۲۳۰ هزار هکتار به اراضی دیم اختصاص دارد.

مجید اسماعیلی افزود: براساس الگوی تعیین شده در سال جاری ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان به کشت گندم و ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته است که در محصول نخست شاهد توسعه بیش از ۷ هزار هکتاری و در محصول دوم نیز شاهد توسعه هزار و ۵۰۰ هکتاری نسبت به سال ۹۸ هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: با توسعه کشت دیم و استفاده از ارقام کم‌آب بر در پی ارتقای بهره‌وری فعالیت‌های کشاورزی در استان و همچنین صرفه‌جویی در مصرف منابع سفره‌های آبی زیرزمینی هستیم.

وی افزود: در راستای اجرای برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی تلاش می‌شود تا با اجرای برنامه‌های آموزشی کشاورزان را به کشت پاییزه و انتظاری که عملکرد بهتری داشته و آب کمتری نیز نسبت به کشت بهاره مصرف می‌کند، ترغیب کنیم.

بسته سیاست سازگاری با کم‌آبی در بخش کشاورزی استان قزوین از سال ۹۸ تهیه شده و از امسال به طور رسمی در دست اجراست.

کد خبر 515707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha