رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو گفت: با حمایت خیرین منطقه آزاد ماکو، رشته‌های پیراپزشکی و علوم پزشکی در دانشگاه آزاد واحد بین‌الملل ماکو راه‌اندازی می‌شود.  

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سعید مرادی، چهارشنبه ۷ خرداد در جلسه هماندیشی در راستای راه اندازی رشته‌های پیراپزشکی و علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو در استان آذربایجان غربی که در این دانشگاه برگزار شد، در خصوص لزوم تصویب رشته‌های پرستاری، علوم آزمایشگاهی و بهداشت محیط گفت: در راستای تصویب رشته‌های فوق تلاشها و رایزنی‌های زیادی انجام گرفته و در بازدید کارشناسان وزارت بهداشت و سازمان دانشگاه آزاد اسلامی، امکانات آزمایشگاه دانشگاه و امکانات بالینی بیمارستان فجر ماکو بسیار خوب ارزیابی شدند.  

وی افزود: متاسفانه برای تاسیس آزمایشگاه‌های تکمیلی مثل پراتیک، نیاز به اعتباری بیش از ۱.۵ میلیارد تومان هستیم که با قیمت فعلی تجهیزات و کمبود بودجه به حمایت سازمان‌ها، نهادها و خیرین منطقه نیاز داریم.  

رئیس دانشگاه آزاد واحد ماکو گفت: در خصوص جذب هیات علمی در رشته‌های مورد نظر اقدام‌های خوبی  انجام شد  و ۵ نفر را به عنوان هیات علمی جذب کرده ایم.  

مرادی تاثیر اولیه راه اندازی این رشته‌های را جلوگیری از خروج ارز ناشی از مهاجرت دانشجویان ایرانی به کشورهای دیگر برای تحصیل یاد کرد.  

وی کاهش تبعات اجتماعی ناشی مهاجرت‌های دانشجویی و دورنمای این اقدام را تبلیغ رشته‌های علوم پزشکی در کشورهای همجوار مثل نخجوان، ترکیه و عراق بخاطر مزیت رشته‌های علوم پزشکی ایران نسبت به کشورهای همجوار و نهایتا جذب دانشجو از کشورهای همسایه برای تحقق وجهه بین الملل بودن واحد و ایفای نقش در توسعه پایدار و متوازن منطقه آزاد ماکو را از جمله مزیتهای راه اندازی این رشته‌ها عنوان کرد.  

مرادی افزود: در کشورهای خارجی خیرین با توجه به اهمیت و جایگاه دانشگاه‌ها در تربیت نسل آینده کشور خود کمک‌های زیادی به دانشگاه‌ها می‌کنند و خیلی از دانشگاه‌ها بیش از ۶۰ درصد بودجه سالانه خود را از موسسات مردم نهاد تامین می‌کنند و این امر در کشور ایران نیز می‌تواند بیش از کشورهای دیگر تحقق یابد.  

حسن حسین‌زاده، مدیر بیمارستان فجر ماکو نیز در این جلسه گفت: نیاز اولیه برای تصویب رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، آزمایشگاه بیوشیمی است که خوشبختانه در دانشگاه آزاد ماکو موجود است و علاوه براین، همه دوره‌های دانشجویان پزشکی همراه با نظارت مربیان مجرب بیمارستان خواهد بود.  

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در این سال‌ها که دانشگاه آزاد ماکو بدون رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی است بسیاری برای تحصیل به شهرهایی می‌رفتند که بدون خوابگاه بوده و بیمارستان با مشکل عدیده‌ای برای تامین نیروی درمانی مواجه بود.  

کد خبر 515578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha