مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: شرکت‌ ال. جی. سی دهلران برخلاف مصوبات کمیسیون کارگری مبنی بر اولویت جذب نیروهای بومی، به صورت سلیقه‌ای و بدون در نظر گرفتن حقوق مردم دهلران اقدام به جذب کارگران غیربومی کرده است.

صنایع دهلران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شکرالله شیرخانی اظهار کرد: شرکت‌ ال. جی. سی دهلران بیش از ۷۰ کارگر غیربومی در قالب پیمانکاری جذب کرده‌اند که برخلاف ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: بر اساس مصوبه سال گذشته کمیسیون کارگری دهلران، مقرر شد تمامی جذب‌ها بر اساس ضوابط و با نظارت کمیته جذب شهرستان صورت گیرد، اما شرکت‌های نفت و گاز این مصوبه را نادیده می‌گیرند و برخلاف قانون عمل می‌کنند.

شیرخانی ادامه داد: با وجود بیکاری بالا در این شهرستان و داشتن نیروهای بومی مناسب، ۱۰۲ کارگر توسط این شرکت جذب شده است که از این تعداد تنها ۳۰ نفر بومی هستند.

وی تاکید کرد: این موضوع از دید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دور نمانده است و با این موضوع برخورد قاطع قانونی خواهد شد.

شیرخانی ادامه داد: با حمایت و پیگیری‌های استاندار ایلام، دپارتمان تخصصی نفت و گاز در استان راه‌اندازی شده و اولین قرارداد آموزشی این دپارتمان نیز با شرکت‌های نفت و گاز دهلران برای آموزش نیروهای بومی شهرستان دهلران به امضا رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: مطابق این قرارداد، از شهریور سال‌ ۹۸ تعداد ۱۰۰ نفر از جوانان جویای کار بومی در شهرستان دهلران در ۸ حرفه آموزشی در حوزه جوشکاری تخصصی، برق صنعتی و صنعت ساختمان آموزش‌های لازم را در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دهلران فراگرفتند، اما از این تعداد نیروی ماهر و آموزش‌دیده استفاده نشده است.

شرکت ال. جی. سی، پیمانکار شرکت مهندسی ساختمان و صنایع نفت مستقر در پروژه چشمه‌خشک دهلران از دی ماه ۹۸ شروع به کار کرده است.

کد خبر 515576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha