مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری البرز با اشاره به قدمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی در استان البرز، گفت: البرز اشیا تاریخی و باارزش زیادی دارد که می‌تواند عاملی برای ایجاد بزرگ‌ترین موزه باستان‌شناسی باشد، باید در این خصوص اطلاع‌رسانی کنیم تا گردشگران ظرفیت‌های البرز را بشناسند.

جاده چالوس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فریدون محمدی بیان کرد: برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز برنامه بلندمدت چهارساله و کوتاه‌مدت یک‌ساله پیش‌بینی‌شده، بخش زیادی از این برنامه‌ها به اعتبار بالایی نیاز ندارد بلکه همکاری‌های بین بخشی را می‌طلبد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه البرز قابلیت‌های زیادی در بخش گردشگری دارد، افزود: باوجوداین ظرفیت‌ها حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان آن‌چنان‌که باید رشد لازم را نداشته است.

محمدی با اشاره به اینکه برای تبدیل البرز به مقصد گردشگری به ایجاد زیرساخت نیاز داریم، گفت: داشتن موزه‌های مختلف و تبدیل آژانس‌های گردشگری از خرده‌فروشی به عمده‌فروشی ازجمله این موارد است.

وی با تأکید بر ضرورت خارج شدن آژانس‌های گردشگری البرز از زیر سایه تهران، گفت: انجمن‌ها و تشکل‌های گردشگری فعال در استان البرز باید تقویت شوند، بخش خصوصی پای‌کار بیاید و تأسیسات اقامتی و گردشگری ازجمله هتل ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به ظرفیت بالای استان البرز در حوزه برمگردی ادامه داد: از نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس یازدهم شورای اسلامی مطالبه کرده‌ایم که پیگیری‌های لازم در خصوص مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای ایجاد تأسیسات گردشگری در حوزه سد طالقان را پیگیری کنند.

محمدی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در میراث فرهنگی البرز تلاش برای تبدیل جاده کرج - چالوس از محور عبوری به مقصد گردشگری است، در حوزه صنایع‌دستی نیز به دنبال ایجاد یک بازارچه صنایع‌دستی در همه شهرهای استان البرز هستیم تا به اهداف سال جهش تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، دست‌یابیم.

وی با اشاره به قدمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی در استان البرز، ادامه داد: البرز اشیا تاریخی و باارزش زیادی دارد که می‌تواند عاملی برای ایجاد بزرگ‌ترین موزه باستان‌شناسی باشد، باید در این خصوص اطلاع‌رسانی کنیم تا گردشگران ظرفیت‌های البرز را بشناسند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با تأکید بر اینکه پروازهای مسافری فرودگاه بین‌المللی پیام به مقصد شهرهای اهواز، کیش و مشهد نیز قرار است و به‌زودی از سر گرفته شود، افزود: این مهم ظرفیت بالایی برای استان البرز است، در جلسه کارگروه گردشگری استان نیز باید تصمیمات جدی برای رونق حوزه گردشگری اتخاذ شود.

کد خبر 515574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha