مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: برخی از روستاها در این استان که پیش‌ازاین به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری تعیین‌شده‌اند، شرایط لازم و کافی را ندارند، به همین دلیل در سال ۹۹ تغییرات و جابه‌جایی‌هایی در فهرست روستاهای هدف گردشگری استان ایجاد می‌شود.

روستای زنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر ارجمند چهارشنبه هفتم خرداد افزود: تاکنون ۱۸ روستا در استان زنجان به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری تعیین‌شده‌اند، برخی از این روستاها مثل درسجین، گلابر، شیت و قوزلو در مقیاس ملی نیز جزو مقاصد گردشگری هستند ولی برخی روستاها در مقیاس محلی هم نمی‌توانند به‌عنوان مقاصد گردشگری تلقی شوند.  

وی ادامه داد: با تغییراتی که قرار است در شمار و فهرست روستاهای هدف گردشگری استان زنجان ایجاد شود، شمار این روستاها از ۱۸ به ۲۱ مورد خواهد رسید.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بهسازی روستاهای هدف گردشگری، هماهنگی و همسویی کامل با مؤلفه‌های مورد نیاز در اجرای طرح‌ها دارد.  

ارجمند همچنین از فعالیت ۱۲۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خبر داد و اظهار کرد: تاسیس و راه‌اندازی ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی جدید نیز در سال ۹۹ در دستور کار است.  

وی افزود: شهرستان‌های خدابنده، ابهر و ایجرود در استان در زمینه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیشتاز هستند.  

راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به منظور فراهم کردن زمینه و بستری برای معرفی فرهنگ، گویش، پوشش، غذای محلی، موسیقی و فعالیت‌های مبتنی برآداب و رسوم مردم محلی است تا شرایطی را برای تجربه زندگی در محیط‌های طبیعی و سنتی برای گردشگران ایجاد کند.  

کد خبر 515508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha