چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از شدت برخورد با پدیده قاچاق انواع چوب‌ جنگلی و صنعتی در مناطق مختلف این استان خبر داد.  

قاچاق چوب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، چهارشنبه ۷ خرداد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به افزایش موارد قاچاق انواع چوب جنگلی به دلیل اجرای طرح ممنوعیت ۱۰ ساله برداشت چوب از جنگل‌های شمال و افزایش چندین برابری قیمت چوب صنعتی در بازار، برخورد با موارد قاچاق چوب به‌مراتب بیشتر از سال‌های گذشته شده است.  

وی اظهار کرد: در راستای برخورد با متخلفان چوب جنگلی قاچاق، تاکنون هشت دستگاه خودروی وانت نیسان و نیز کامیون‌های سنگین حامل صدها اصله  انواع چوب‌ و حدود پنج تن کاتین و هیزم قاچاق در ۲ ماه گذشته در اردبیل کشف و توقیف شده است.  

هدایت گفت: همچنین چهار دستگاه خودروی حامل فرآورده‌های جنگلی نیز به هنگام ورود به این استان توقیف شده است.  

وی افزود: همکاری عموم مردم و تشکل‌های غیر دولتی مردم نهاد می‌تواند یاری‌گر مبارزه با قاچاق چوب آلات جنگلی در مناطق مختلف استان اردبیل شود، برای اینکه بتوانیم از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کنیم نیازمند همکاری و همدلی مردم و دوستداران طبیعت هستیم.  

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اهالی روستاهای همجوار جنگل خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان که به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها مردمی است، اطلاع دهند.  

هدایت اظهار کرد: شهرستان خلخال با برخورداری از ۴۵ هزار هکتار جنگل بیش از ۸۰ درصد از کل جنگل‌های موجد استان اردبیل را به خود اختصاص داده است، علاوه براین همجواری با استان گیلان و وجود ۱۲۰ کیلومتر مرز مشترک خلخال با این استان، احتمال فعالیت قاچاقچیان جنگلی در این شهرستان بیشتر است.  

وی با تقدیر از تلاش فرماندهی انتظامی خلخال در کشف محموله‌های قاچاق چوب آلات جنگلی و صنعتی در این شهرستان گفت: امسال بیش از ۲۲ تن چوب جنگلی قاچاق با تلاش نیروی انتظامی خلخال کشف و ضبط شده است.  

کد خبر 515474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha