فرماندار کهگیلویه گفت: عامل بسیاری از آتش‌سوزی‌های اخیر در شهرستان خطای انسانی بوده است و در این آتش‌سوزی‌ها دسترنج کشاورزان نابود شد.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علیرضا اتابک در نشست دهیاران بخش مرکزی شهرستان اظهار کرد: عامل بسیاری از آتش‌سوزی‌های اخیر در مزارع شهرستان ناشی از خطای انسانی بوده است.

فرماندار کهگیلویه گفت: متاسفانه در این آتش‌سوزی‌ها بخش مهمی از دسترنج کشاورزان در آتش سوخت.

اتابک با بیان اینکه وزش باد، شدت گرما و خشک شدن بوته‌ها مزارع را مستعد آتش‌سوزی کرده است افزود: حتی در سریع‌ترین واکنش هم حجم زیادی از مزارع طعمه حریق می‌شود.

وی اضافه کرد: در یک فقره آتش‌سوزی مزارع دشت مازه در کمتر از ۲۰ دقیقه نیروهای امدادی وارد عملیات شدند، اما به علت وزش باد حدود ۱۰ هکتار از گندمزار خاکستر شد.

اتابک تشکیل اکیپ‌های مقابله با حوادث در روستاها را ضروری خواند و گفت: هر دهیار باید شورای مدیریت بحران تشکیل دهد و تیمی برای اعزام سریع به محل حوادث احتمالی داشته باشد.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اهمیت گردشگری روستا در رونق اقتصاد گفت: برخی از دهیاران از ظرفیت روستاها استفاده نکردند.

کمبود کمباین در فصل برداشت

بخشدار مرکزی کهگیلویه نیز اظهار کرد: تأخیر در برداشت محصولات کشاورزی به علت کمبود کمباین مزارع را در معرض خطر آتش‌سوزی قرار داده است.

سید شرمت‌الله حسینی‌پرور افزود: کمبود کمباین کار برداشت محصولات کشاورزی در روستاها را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: این در حالی است که خطر آتش‌سوزی در کمین مزارع است و می‌طلبد هرچه سریع‌تر برداشت انجام شود.

حسینی‌پرور بدحسابی برخی از کشاورزان را مانع ورود کمباین به روستاها دانست و افزود: دهیاران این قضیه را به خوبی مدیریت نکردند و همکاری دوسویه مدیران و دهیاران برای پیگیری مطالبات مردم ضرورت دارد.

کد خبر 515466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha