چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

مشاور مجری طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: چهارمین طرح از مجموعه طرح‌های منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن در روستاهای خلخال اجرا می‌شود. 

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیداحمد حیدریان، مشاور مجری طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، چهارشنبه ۷ خرداد در نشستی با فرماندار خلخال افزود: این طرح از طرح‌های موفق در توسعه، عمران و اشتغال روستایی است و بخش شاهرود شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل برای اجرای آن انتخاب شده است. 

وی اظهارداشت: مطالعات طرح پایان یافته و مراحل اجرایی آن از امروز در ۳۳ روستای بخش شاهرود خلخال اجرا می‌شود، بر اساس برنامه‌ریزی بنیاد مسکن طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در ۱۰۰ نقطه کشور اجرا می‌شود و شهرستان خلخال چهارمین منطقه است. 

وی افزود: نتایج اجرای موفق این طرح‌ها در سه منطقه قبلی پایداری جمعیت روستایی و ایجاد اشتغال برای اهالی روستاهای محل طرح است. 

حیدریان گفت: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی بر اساس بند ح ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه به پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در چهارچوب طرح توسعه و عمران (جامع) ناحیه‌ای یا سایر طرح‌های فرادست تهیه شده است. 

وی افزود: ایجاد کسب و کارهای کوچک بویژه در زمینه‌های کشاورزی و بوم‌گردی و توسعه صنعت گردشگری از جمله اهداف و بخش‌های طرح توسعه پایدار منظومه روستایی است و تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان طرح‌ها از سوی صندوق کارآفرینی امید در روستاهای محل اجرا پرداخت خواهد شد. 

حیدریان تشریح کرد: در اجرای طرح منظومه‌های روستایی بنیاد با هدف پرهیز از موازی‌کاری از ورود به طرح‌های بنیاد علوی در دست اجرا در مناطق مختلف کشور از جمله خلخال پرهیز خواهد شد، درصد موفقیت اجرای این طرح مشروط به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان با مجری طرح است. 

مشاور مجری طرح منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن همچنین گفت: پیش از این نیز در راستای اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن در مناطق مختلف کشور دوره‌های آموزشی در زمینه‌های کشت زعفران و پرورش قارچ برای متقاضیان برگزار و گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای بهره‌برداران صادر شد. 

فرماندار خلخال نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای همکاری در اجرای این طرح در روستاهای بخش شاهرود گفت: برغم برخورداری این منطقه از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری نام خلخال همچنان در لیست مناطق محروم استان اردبیل است. 

فریدون بابایی افزود: در حالی که در گذشته به ایجاد زیرساخت‌ها از جمله برق‌رسانی، گازرسانی، بهسازی معابر روستایی، راه‌های ارتباطی و دیگر نیازهای روستایی این شهرستان توجه شده ولی از اشتغال جوانان روستایی غفلت و موجب خالی شدن روستاها از جمعیت جوان و مولد کار و تولید شده است. 

کد خبر 515464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha