مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از افزایش ۲۰ درصدی میزان تولید گوشت قرمز در این استان در سال جاری خبر داد.

عشایر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا قلی‌پور با اشاره به نامگذاری سال جاری مبنی بر سال جهش تولید گفت: عشایر این استان برای محقق کردن این شعار میزان تولید گوشت قرمز را از هفت هزار و ۵۰۰ تن به حدود هشت هزار و ۳۰۰ تن خواهند رساند.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که این افراد در سال جاری انجام و آن را توسعه خواهند داد، کشت گیاهان دارویی است که البته این پروژه در سال‌های گذشته به صورت پایلوت در شهرستان اسفراین در سطح ۲۰ هکتار شد.

قلی‌پور ادامه داد: در سال جاری درصدد هستیم تا کشت گیاهان دارویی را در شهرستان شیروان و فاروج اجرایی کنیم.

به گفته وی، در شهرستان اسفراین گیاه مریم‌گلی و آویشن باغی کشت می‌شد که در صدد هستیم تا در شیروان، گل‌محمدی و در فاروج، زعفران کشت کنیم که در این ارتباط تسهیلات لازم نیز ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول تاکیدکرد: عشایر خراسان شمالی درصدد هستند تا با ارائه آموزش‌های لازم و تسهیلات به آن‌ها، سطح کشت گیاهان دارویی را از ۲۰ هکتار به ۲۰۰ هکتار گسترش دهند.

وی به تولید صنایع‌دستی توسط زنان عشایر این استان نیز اشاره کرد و گفت: سالانه ۱۰ هزار متر مربع دست بافته‌های داری توسط این افراد تولید می‌شود و این مقدار تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی افزود: علاوه بر آن برای فروش صنایع‌دستی عشایر خراسان شمالی با اتاق بازرگانی استان نیز وارد مذاکره شده ایم تا اقداماتی در ارتباط با بازاریابی و فروش این محصولات انجام شود.

کد خبر 515457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha