مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های مختلف سطح استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۲۵ درصد کاهش داشته است.

حوادث کار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، محمدجواد حیدری اظهار کرد: تعداد حوادث ناشی از کار در سال ۹۸، ۱۶۴ مورد بود که ۹۵ درصد آن مربوط به مردان و بقیه مربوط به زنان است.

وی افزود: بیشترین حوادث شغلی با اختصاص ۵۹ درصد حوادث ناشی از کار مربوط به بخش صنعت و تولید یزد و بعد از آن بخش ساختمان‌سازی با ۲۰ درصد حوادث ناشی از کار است.

حیدری ادامه داد: در بخش صنعت بیشترین تعداد حوادث مربوط به فعالیت‌های تولید سایر محصولات کانی غیرفلزی، صنایع موادغذایی و آشامیدنی است. در حوادث ناشی از کار اتفاق افتاده و ثبت شده در سال ۹۸ بیشترین آسیب‌دیدگی، جراحت و شکستگی بوده است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، از جمله عوامل حوادث ناشی از کار در استان را گیرکردن داخل یا بین اشیاء و ماشین‌آلات، سقوط کردن و لغزیدن، برخورد با  اشیاء و تجهیزات و سقوط اشیاء عنوان کرد.

وی گفت: بازرسان این اداره علاوه بر نظارت‌های روتین که از طریق بازرسی از کارگاه‌ها صورت می‌گیرد، نظارت غیرمستقیم بر واحدها از طریق استقرار مسئول ایمنی در کارگاه‌ها، نظارت بر تشکیل و فعالیت کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، نظارت بر عمکرد ایمنی پیمانکاران از طریق صدور صلاحیت ایمنی پیمانکاری، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان و غیره را نیز انجام می‌دهند.

حیدری بیان کرد: پیگیری ایجاد ساختارهای ایمنی در کارگاه‌ها بسیار مهم و تأثیرگذار است. لازم است در این خصوص به مواردی همچون آموزش‌های مهارتی و ایمنی، استقرار سیستم‌های مدیریت ایمنی، ایجاد چارت سازمانی پرسنلی در حوزه ایمنی و به‌کارگیری مسئول ایمنی در کارگاه‌ها، رعایت استانداردهای تجهیزات و ماشین‌آلات و اخذ تأییدیه‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح و نظارت مؤثر بر کار کارگران توجه ویژه شود.

کد خبر 515451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha