بعد از این ماجراها پورحیدری کمتر در مورد اتفاقات این دیدار صحبت کرد اما اطرافیان او بارها اذعان کردند که مرد محجوب استقلال معتقد بود در این دیدار برخی از بازیکنان علیه او خیانت کرده اند.

پرسپوليس

به گزارش همشهری آنلاین امروز سالروز اولین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر ایران است. روزی که کمتر هوادار پرسپولیس با توجه به اختلاف 2 امتیازی با استقلال در هفته آخر با خیال قهرمانی راهی استادیوم شد تا بلکه معجزه ای شود و استقلال در انزلی زمین گیر.

استادیوم آزادی در روزی که سرخها امید چندای به قهرمانی نداشتند اگر چه شاهد پر شدن کمتر از نیمی از گنجایش خود بود اما این برای جشن بزرگی که انتظار آن را میکشید خالی تر از هر زمانی نشان می‌داد.

استقلال در انزلی تنها به یک  مساوی نیاز داشت تا قهرمان اولین دوره لیگ برتر کشور شود و منصور پورحیدری که دو سال قبل فداکارانه قید نیمکت تیم ملی را زده بود در آستانه کسب دومین جام پیاپی با این تیم بود.

اما شگفتی رقم خورد و آبی ها با تگل گل پورغلامی از قوهای انزلی عقب افتادند.

خبر به آزادی رسید و علی پروین شاید یکی از طلایی ترین تعویض های دوران مربیگری خود را انجام داد. ابراهیم اسدی هافبک تدافعی آن روزهای سرخها راهی میدان شد تا روی اولین ضربه کرنر روی سانتر حامد کاوریانپور را تبدیل  به گل کند.

چشم هواداران استقلال اما همچنان به انزلی بود. استقلال 60 دقیقه برای رسیدن به گل تساوی و جام فرصت داشت اما ملوان همچنان حمله می‌کرد و دروازه استقلال فروریختنی به نظر میرسید. یکی دو موقعیت خطرناک آبی ها هم با بی دقتی محض بازیکنان این تیم از دست رفت تا در نهایت سوت پایان بازی در انزلی و  تهران حکم به قهرمانی سرخ‌ها بدهد.

7 خرداد 81  یکی از تلخ ترین خاطران هواداران استقلال را رقم زد. اتفاقی که منجر به پایان حضور منصور پورحیدری به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم شد. استقلال قهرمانی را در روز آخر لیگ ناباورانه از دست داد و منصور پورحیدری تنها دو روز بعد از این اتفاق جای خود را به امیر قلعه نویی داد. تا او با حضور روی نیمکت این تیم در جام حذفی با سه پیروزی اولین جام را برای آبیها به دست بیاورد.

بعد از این ماجراها پورحیدری کمتر در مورد اتفاقات این دیدار صحبت کرد اما اطرافیان او بارها اذعان کردند که مرد محجوب استقلال معتقد بود در این دیدار برخی از بازیکنان علیه او خیانت کرده اند.

هادی طباطبایی سالها قبل در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان  بدون اینکه از بازیکنی نام ببرد ماجرای کم کاری برخی از بازیکنان در بازی برابر ملوان را تایید کرده بود. طباطبایی در آن فصل دروازه بان اصلی استقلال محسوب می‌شد و در انزلی هم درون چارچوب این تیم ایستاده بود.بازیکنی که در طول دوران حرفه ای خود کمتر پیش آمده تا ادعایی دور از واقعیت را دست کم در خصوص استقلال  مطرح کند. 

فریده شجاعی همسر مرحوم پورحیدری که سالها نایب رییس فدراسیون فوتبال هم بود بارها در مصاحبه با مطبوعات ورزشی گفته بود که برای خودش و منصور پورحیدری سخت است که خائنان را ببخشند.ژ

18 سال از سالروز این اتفاق گذشته و منصور  پورحیدری هم  چهره در نقاب خاک کشیده است اما همچنان با یادآوری لیگ اول حرفه ای ایران، خاطره زمین گیر شدن استقلال در  انزلی و چهره درهم و مبهوت سرمربی این تیم و البته جشن غیرمنتظره پروین و شاگردانش در ذهن هواداران فوتبال نقش می‌بندد.

کد خبر 515444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha