چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد از افزایش ۱۰ هکتاری کمربند سبز مرکز خراسان شمالی خبر داد و گفت: تاکنون بالغ‌ بر ۵ میلیارد تومان نهال و گل در نهالستان شهرداری بجنورد تولید و در سطح شهر مورد استفاده قرار گرفته است.

بجنورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، عباسعلی مهماندوست با اشاره به اقدامات زیباسازی شهری در مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: تأکید بر ارتقا فضای سبز و زیباسازی منظر شهری بجنورد در مناطق کمتر برخوردار ازجمله تاکیدات همیشگی شهردار بوده که در این راستا اقدامات گوناگونی تاکنون انجام‌شده است.

وی احداث پارک در منطقه ناظرآباد بجنورد به مساحت ۳ هکتار را ازجمله این اقدامات بیان کرد و گفت: احداث این پارک شهری در نقطه بسیار کم برخوردار در بجنورد کاری مهم و خدمتی ارزشمند برای ساکنان این منطقه به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد مرحله دوم اقدامات زیباسازی شهری را در خیابان کشاورزی و کلاته آروین بجنورد اعلام کرد و گفت: نیروهای شهرداری در این منطقه علاوه بر اقداماتی همچون رفت‌وروب، شست و شوی و مرتب‌سازی جداول و جوی‌های آب شهری، اقدام به اصلاح گیاهان و درختان منطقه نیز کرده و عملیات بازپیرایی این نقطه از شهر به‌طور کامل انجام می‌شود.

وی همچنین به برخی دیگر از اقدامات این سازمان اشاره کرد و افزود: احداث فضای سبز و پارک در مناطق مختلف شهری و اصلاح‌های هندسی برخی معابر پرتردد سطح شهر همواره در بجنورد در حال انجام است.

مهماندوست از تکثیر و کاشت گل رز و فعالیت نهالستان شهرداری بجنورد نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هزار گل در ایام نوروز در سطح شهر کاشته شد و بالغ‌بر ۲.۵ میلیارد تومان در تولید نهال و همچنین ۲.۵ میلیارد تومان در تولید گل توسط نهالستان شهرداری بجنورد صرفه‌جویی شده است.

وی در انتها به توسعه کمربند سبز بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون با اقدامات انجام‌شده ۱۰ هکتار به کمربند سبز بجنورد افزوده‌شده و این اقدام با کشت گونه‌های مختلف نهال در بخش‌های مختلف مرکز خراسان شمالی محقق شده است.

گفتنی است بر اساس آمار اعلام‌شده بالغ‌ب ر یک‌سوم شهر بجنورد را مناطق کمتر برخوردار تشکیل داده و نیازمند توجه مدیریت شهری و استانی است.

کد خبر 515386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha