مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه از ابتدای خردادماه ۹۹ باید تمامی کارگرانی که به علت کرونا بیکار شده بودند، به کار برگردند، گفت: در استان همدان تا امروز ۹۷۷۹ نفر برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند.

جویای کار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سید احمد توصیفیان بیان کرد: اداره کار حامی کارگران است، تعارفی در بحث گرفتن حق‌وحقوق کارگران نداریم و کارگرانی که از کارفرمایان خود شکایاتی دارند، باید به اداره کار مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه جهش تولید و رونق کارگاه‌های استان برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: درصورتی‌که کارفرمایی از به‌کارگیری مجدد کارگران امتناع کند، با ارائه دادخواست کارگران اداره کار ورود خواهد کرد.

توصیفیان درباره پرداخت بیمه بیکاری به مشمولان، ادامه داد: به کارگرانی که در اسفندماه سال ۹۸ برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند، پیامکی برای دریافت شماره‌حساب ارسال‌شده و منتظر بودیم این هفته واریز شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق کارگرانی که در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند به‌صورت متمرکز در کل کشور در حال انجام است و اینکه چرا تاکنون پرداخت‌نشده سازمان تأمین اجتماعی باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه‌وبودجه ۱۲۸۰ میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی داده است، بیان کرد: سازمان برنامه‌وبودجه از  ۵ هزار میلیارد تومانی که به بحث بیمه بیکاری ناشی از کرونا اختصاص یافت، ۱۲۸۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی داده است.

توصیفیان تصریح کرد: اداره کار فقط وظیفه ثبت‌نام و تایید و معرفی کارگران مشمول بیمه بیکاری را داشته است.

کد خبر 515374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha