مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه گفت: تا پایان خردادماه ۹۹ پرونده بازسازی واحدهای مسکونی ناشی از سیل به اتمام می‌رسد.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل بالایی، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی مناطق سیل‌زده استان کرمانشاه، افزود: فروردین‌ماه پارسال بارش‌های بسیار خوبی داشتیم و بیش از ۸۰۰ میلی‌متر تقریبا ۲ برابر میانگین چندساله در استان بارندگی ثبت شد که طی چند توده بارش‌زای قوی آب رودخانه‌ها بالا آمد و منجر به سیل شد.

او اضافه کرد: تهدید سیل در استان را تبدیل به فرصت کردیم، فرصت را در بازسازی خانه‌های غیرمقاوم معنا می‌کنیم که با استفاده از تهدید سیل، آن‌ها را تخریب، بازسازی و تعمیر کردیم.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: ۲ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی در جریان سیل سال ۹۸ باوجود اینکه سقفشان پایین نیامده بود، اما طبق نظر مهندسان ساختمان‌ها غیرقابل سکونت تشخیص داده شد، که به‌عنوان منازل تخریبی، بازسازی آن‌ها آغاز شد.

او افزود: بازسازی یک‌هزار و ۴۲۳ واحد از این تعداد به اتمام رسیده است، بنا بر قولی که از بنیاد مسکن گرفته‌ایم، قرار شده تا پایان خردادماه پرونده بازسازی واحدهای مسکونی ناشی از سیل به اتمام برسد.

بالایی ادامه داد: یک‌هزار و ۶۷ واحد دیگر نیز در قالب تعمیرات از سیل، آسیب‌دیده بودند که کاری بازسازی واحدهای تعمیری به پایان رسیده است.

این مسئول گفت: در حوزه زیرساخت هم اقدامات پیشگیرانه موثری انجام شده است، در مجموع از ۱۵۷ میلیارد تومان اعتباری که برای حوزه زیرساخت ناشی از سیل به استان داده شده علی‌رغم همه محدودیت‌ها با یک تخصیص ۱۰۰ درصدی مواجهه بودیم و پروژه‌های آن نیز در حال احداث است.  

کد خبر 515331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha