مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون عملیات اجرایی احداث ۹۳ درصد واحدهای طرح مسکن محرومان روستایی این استان آغاز شده است.  

مسکن روستایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سهراب رئیسی، در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سهمیه این استان در طرح مسکن محرومان روستایی ۲ هزار و ۴۴۰ واحد است که از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۷۷۰ واحد آغاز و ۱۱۲ واحد تکمیل شده است.  

وی افزود: دستگاه‌های حمایتی مرتبط با اجرای طرح مسکن محرومان روستایی چهارمحال و بختیاری مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان سهمیه بلاعوض خود برای این طرح را هنوز پرداخت نکرده‌اند.  

رئیسی به وجود ۴۷ روستای در معرض خطر رانش زمین، سیلاب و کوه در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد وگفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از این تعداد تاکنون برای هفت روستا مطالعات امکان‌سنجی را با ۲ میلیارد ریال هزینه اجرا کرده است و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسانده است.  

وی افزود: مطالعات ۴۰ روستای در معرض خطر دیگر استان در سال‌ ۹۹ از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ملی انجام خواهد شد.  

رئیسی اظهار کرد : پس از تصویب مطالعات امکان‌سنجی روستاهای در معرض خطر استان باید نسبت به مطالعات مکان‌یابی و تثبیت یا جابه‌جایی آن‌ها اقدام شود.  

۳۱ مرداد سال ۹۸ عملیات اجرایی احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان چهارمحال و بختیاری با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز شد.  

چهارمحال و بختیاری به حدود ۵ هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان و روستاییان نیاز دارد.  

کد خبر 515326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha