مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان از نصب رایگان دستگاه کارت‌خوان در تاکسی‌ها خبر داد.

دستگاه پوز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا سلمانی بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ خودرو در بخش تاکسی و آژانس در شهر رفسنجان فعالیت دارند. برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حل مشکل پول خرد تاکسیداران، طرح پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها با نصب دستگاه کارت‌خوان به صورت رایگان در این خودروها در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان اظهار کرد: کمتر از ۲۰ درصد این خودروها در سال ۹۸ با پرداخت بیش از ۱۰ میلیون ریال و خریداری دستگاه کارت‌خوان خودروی خود را به این سیستم مجهز کردند. با توجه به بحران کرونا و این‌که صاحبان این خودروها از کرونا آسیب دیده‌اند و  مشکلات مالی دارند تصمیم بر این شد که این طرح برای همه تاکسی‌داران رایگان اجرا شود.

سلمانی افزود: با رایزنی‌هایی که با بانک اقتصاد نوین انجام شد این بانک متقبل اعطای دستگاه رایگان به کلیه ناوگان حمل و نقل شد. تاکنون ۵۰۰ خودرو با ارائه مدارک خودرو و مالک به بانک معرفی و این دستگاه را دریافت کردند و بقیه نیز می‌توانند از این شرایط بهره‌مند شوند.

وی گفت: همچنین ۲۵۰ خودروی سواری بین شهری در مسیرهای رفسنجان به زرند، کرمان، انار، یزد و سیرجان مشغول فعالیت هستند که قرار است برای این خودروها هم طرح پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها با نصب این دستگاه رایگان اجرا شود.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان با اجرای این طرح پول از چرخه کرایه حذف خواهد شد و سلامتی مسافران و راننده با وجود ویروس کرونا تا حدود زیادی تضمین می‌شود.

سلمانی بیان کرد: ۷۰ دستگاه اتوبوس در مسیرهای مختلف شهری و روستایی و دانشگاهی فعال هستند و برای بازسازی و نوسازی ناوگان هم تعداد ۲ دستگاه مینی‌بوس خریداری شده و کمتر از یک ماه آینده وارد چرخه خواهند شد. تعدادی دیگر هم سفارش دادیم و قرار است اتوبوس‌هایی که توان کار کردن ندارند از چرخه خارج و اتوبوس‌های جدید وارد چرخه شوند.

کد خبر 515156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha