مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: صادرات محصولات و کالاهای غیرنفتی از طریق کانتینرهای یخچالی در ۲ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵۰ درصدی داشته است.

بندر شهید باهنر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمدحسینی سه‌شنبه ۶ خرداد در تشریح عملکرد کالاهای یخچالی در ۲ ماهه نخست امسال افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امکان افزایش ظرفیت صادرات کالاهای یخچالی در ماه‌های آینده تا چند برابر دیگر نیز دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت: کالاهایی همچون پیاز، سیب‌زمینی، فلفل سبز و انواع میوه‌ها از محصولات زراعی و باغی هستند که با استفاده از کانتینرهای مخصوص مواد یخچالی حمل می‌شوند.

مدیر بنادر شرق هرمزگان تصریح کرد: این کالاها به‌طور معمولی در درجه حرارت (۲- تا ۱۳+ درجه) سانتی‌گراد نگهداری می‌شوند.

محمدحسینی، محفوظ ماندن کالا، کاهش زمان عملیات بندری و استفاده بهینه از فضای عرشه را از مهم‌ترین مزایای حمل کانتینری برشمرد که این خود عامل مهمی در جلب رضایت صاحبان کالا به شمار می‌آید.

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۵هزار تی. ای. یو کانتینر در بندر شهید باهنر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر یادآور شد: در ۲ ماهه نخست سال جاری ۱۵ هزار و ۷۰۰ تی. ای. یو کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ۶۰ هزار تی. ای. یو کانتینر در بندر شهید باهنر، این مقدار تا پایان سال جاری رشد صعودی چشمگیری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت سال جاری میزان ۱۸۰ هزار تن کالای غیرنفتی در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شده که بیشتر شامل میوه و تره‌بار، لبنیات و مواد پروتئینی بوده که به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادرشده است.

بندر شهید باهنر با ظرفیت سالانه ۲ و نیم میلیون تن کالا، امکان پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱. ۵ متر برخوردار است.

برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تأثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.

بندر شهید باهنر همچنین از پایانه‌های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.

کد خبر 515151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha