مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

فرماندار شهرستان ورامین گفت: با احداث خط ۶۳ کیلوولت، ۴۰ مگاوات برق به ظرفیت انتقال ورامین افزوده شد و بخش مرکزی شهرستان در تابستان امسال با مشکل ضعف و یا نوسان ولتاژ مواجه نمی‌شود.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کاغذلو اظهار کرد: تابستان سال گذشته، مشکلاتی در حوزه برق و آب برخی از مناطق شهری و روستایی ورامین رخ داد که لازم است تا پیش از آغاز فصل تابستان و با هدف رفع و جلوگیری از تکرار این مشکلات، جلسات تخصصی کاربردی برگزار شود.

وی افزود: سال گذشته در حوزه روستایی مشکلاتی در تأمین آب برخی از روستاهای بخش مرکزی و جوادآباد به‌وجود آمده بود که با مدیریت منابع و اقدامات کوتاه‌مدت بخشی از این مشکلات برطرف و با اجرای طرح‌های بلندمدت طی ماه‌های گذشته، مشکل کمبود آب در این مناطق به طور کامل رفع شد.

وی تصریح کرد: با وجود تأکیدات صورت گرفته، کماکان برخی از روستاها مدیریت آب را به شرکت آب و فاضلاب واگذار نکرده‌اند که این امر باعث می‌شود که خدمت‌رسانی به این مناطق با مشکل همراه شود.

کاغذلو اظهار کرد: در حوزه گاز نیز اقدامات موثری به‌ویژه در انتقال شبکه به جنوب شهرستان و منطقه حصارگلی که شهرک گل و گیاه در آن مستقر است صورت گرفته و لازم است تا مشکل روستاهای فاقد گاز و یا دارای مشکل طول مسیر، به طور کامل شود.

وی گفت:  احداث خط ۶۳ کیلوولت شهرستان ورامین پس از ۱۳ سال انتظار انجام می‌شود. با اجرای این طرح و راه‌اندازی فاز نخست، ۴۰ مگاوات به ظرفیت انتقال برق شهرستان افزوده و مشکل ضعف و نوسان ولتاژ در شهر و روستاهای بخش مرکزی در تابستان امسال برطرف می‌شود.

فرماندار ورامین گفت: در حوزه توزیع برق، در حال حاضر ۳ هزار و ۳۵۰  دستگاه ترانس توزیع در شهرستان ورامین وجود دارد که از این تعداد ۶۰۰ دستگاه خانگی بوده و طی ۲سال گذشته، ۱۰۰ ترانس به ظرفیت شهرستان افزوده شده است.

وی تأکید کرد: هم اکنون مشکلی در توزیع برق وجود ندارد، ولی خطوط برق موجود در شهرستان، توان انتقال این بار را ندارد و طی سال گذشته توان شهرستان به حل این مشکل معطوف و بخش عمده‌ای آن رفع شد.

شهرستان ورامین با دو بخش مرکزی و جوادآباد و با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد خبر 515141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha