معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گلستان گفت: پس از بهره‌برداری از سدها، دیگر امکان توسعه منابع آب استان وجود ندارد و برای تأمین کمبود آب استان باید به سراغ منابع آب‌های نامتعارف از قبیل پساب‌ها، زه‌آب‌ها و آب دریا برویم.

پساب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین دهقان در جلسه کمیته محیط زیست و حفاظت کیفی منابع آب با موضوع هماهنگی استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهری، اظهار کرد: با توجه به بهره‌برداری از چهار تصفیه‌خانه فاضلاب بندرگز، بندرترکمن، کردکوی و بخشی از تصفیه‌خانه گرگان، ضرورت دارد برای کمک به جبران بخشی از افت سطح آب زیرزمینی، تأمین نیاز بخش صنعت، تأمین بخشی از کمبود آب شرب گلستان از طریق جایگزینی پساب با منابع تأمین آب سایر مصارف و... سناریوهای مختلف استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های شهری استان مطالعه و اجرا شوند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل تخصیص پساب، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تکمیل یا اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شده است.

دهقان ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد با توجه به نیازمندی‌ها و افق توسعه استان، سرفصل‌ها و محورهای مطالعات توسط دو شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان احصا شود تا با استفاده از مشاورین ذیصلاح و انجام مطالعات فنی و اقتصادی، طرح‌های مناسب ارائه شود.

بنابراین گزارش، تشکیل کمیته راهبردی و برگزاری مستمر جلسات این کمیته برای نیل به اهداف بهره‌برداری از پساب فاضلاب شهری از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 515136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha