معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ۱۸۲ میلیارد ریال اعتبار برای واحدهای تولیدی خسارت‌دیده از سیل این استان در نظر گرفته شده است که پس از بررسی کمیته کارشناسی در قالب تسهیلات به این واحدها پرداخت می‌شود.

جلسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حیدر نعمتی روز سه‌شنبه ۶ خرداد در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار کرد: واحدهای تولیدی‌ای که در حادثه سیل سال ۹۸ به طور کامل خسارت دیدند در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند.

وی یادآور شد: دستورالعمل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه واحدهای خسارت‌دیده از سیل ابلاغ شده است و متناسب با خسارتی که به این واحدها وارد شده پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: واحدهای شن و ماسه، پتروشیمی ایلام، کارخانه آرد و چندین واحد دیگر دچار خسارت‌های زیادی شدند.

معاون استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد با پرداخت این تسهیلات بخشی از خسارت وارده به واحدهای تولیدی تامین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن  و تجارت ایلام نیز گفت: بر اساس برآورد و بررسی انجام‌شده ۲۷۵ واحد صنعتی و صنفی دچار خسارت شدند که ۱۰۵ مورد صنعتی و مابقی صنفی بوده‌اند.

یارالله نصیری افزود: با توجه به اعتبار تخصیص‌یافته سعی می‌شود پس از بررسی کمیته کارشناسی، واحدهای آسیب‌دیده به بانک معرفی شوند.

وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل، واحدهایی که از بیمه خسارت دریافت کرده‌اند مشمول دریافت تسهیلات نمی‌شوند.

در این نشست مشکلات کارخانه آرد نگین غرب ایوان بررسی شد.

۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز سال ۹۸ باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه و زیربخش‌های کشاورزی در استان ایلام شد.

بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره‌شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.

کد خبر 515128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha