معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به درخواست جابه‌جایی ۳ روستای در معرض خطر شهرستان خوی اشاره کرد و گفت: با توجه به در معرض خطر بودن روستاهای گوگرد، بیانلو و کفچرین شهرستان خوی نسبت به لغزش و پیرو دستور مقام عالی استان برای تعیین تکلیف در این خصوص، مطالعاتی  انجام شده است.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آیدین رحمانی‌رضائیه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، امروز سه شنبه ۶ خرداد در دومین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال ۹۹ که در استانداری برگزار شد، افزود: در این خصوص برای تثبیت روستای گوگرد، بنیاد مسکن باید اقدامات لازم را انجام دهد همچنین در خصوص روستای بیانلو جابه‌جایی ۱۴ واحد الزامی و برای روستای کفچرین نیز نیاز به مطالعات بیشتری است که همه باید از سوی بنیاد مسکن انجام شود.  

وی به پدیده زمین خواری و مشکلات موجود در این خصوص اشاره کرد و گفت: حفاظت، نظارت بیشتر و ممانعت از تفکیک و تصرفات غیرقانونی وظیفه دستگاه‌های متولی برای جلوگیری و مبارزه با پدیده زمین خواری است.

رحمانی‌رضائیه اضافه کرد: برخی سودجویان با تفکیک اراضی آن را به فروش می‌رسانند که با این کار مشکلات عدیده‌ای را برای دولت و دستگاه قضایی ایجاد می‌کنند که در این خصوص وظیفه همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های متولی اراضی حفاظت، نظارت و ممانعت از تفکیک و تصوفات غیرقانونی است.  

در ادامه این جلسه ۳۰ طرح و پروژه در زمینه‌های الحاق محدوده اراضی، درخواست تصویب مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی ارومیه با طرح جامع مصوب، درخواست زمین ندامتگاه شهرستان مهاباد، و بررسی موقعیت مجوزهای صدور ۲۳ جواز واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی بررسی، مصوب و تصمیمات لازم در خصوص این طرح‌ها اتخاذ شد.  

کد خبر 515103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha