سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی گفت: با وجود این‌که تمام اصناف پرخطر از امروز (سه‌شنبه ششم خرداد) فعالیت خود را از سرگرفته‌اند، اما تالارهای این استان همچنان بسته خواهد بود.

تالار

شبه گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی امیدوار روز سه‌شنبه ششم خرداد اظهار داشت: با توجه به وضعیت نامناسب و قرمز استان به لحاظ شیوع کرونا، هنوز تصمیمی برای بازگشایی تالارها در استان گرفته نشده است.

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی افزود: قرار است موضوع بازگشایی تالارها، در ستاد استانی مقابله با کرونا، مطرح و بررسی شود.

وی اظهار داشت: در این زمینه، با معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکاتبه شده است.

امیدوار خاطرنشان کرد: پیرو اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، از سه‌شنبه ششم خرداد، و پس از پایان تعطیلات به مناسبت عید سعید فطر، صنوف پرخطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده و فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

وی افزود: پرتکل‌های بهداشتی برای همه صنوف در سایت سلامت قابل رویت است و البته گشت‌های اتاق اصناف، همه روزه نسبت به بررسی نحوه عرضه خدمات به مردم فعال هستند و مردم هم می‌توانند با شماره ۱۲۴، تخلف‌های احتمالی را گزارش دهند.

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی تاکید کرد: رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده، با واحد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

خراسان شمالی دارای بیش از ۲۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب است که در قالب هفت اتاق اصناف و ۱۳۶ اتحادیه فعالیت دارند.

با توجه به این‌که بر اساس میانگین کشوری هر واحد صنفی برای ۲.۵ نفر اشتغال ایجاد می‌کند می‌توان گفت اصناف خراسان شمالی برای ۶۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

کد خبر 515102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha