رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کل تسهیلات کرونایی برای کارفرمایان در کشور ۷۵ هزار میلیارد تومان است، هنوز ابلاغی در استان به لحاظ سهم تسهیلات نداریم، معمولا سهم استان ۷ تا ۸ درصد است که حدود پنج هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار میلیارد تومان می‌شود.

مرکز خرید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا رجوعی در خصوص تسهیلات کرونایی کارفرمایان در استان، اظهار کرد: این تسهیلات به ازای هر کارگر بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و برای کارگاه‌هایی که تحت شرایطی مجبور به تعطیلی شدند مانند تالارها، رستوران‌ها و باشگاه‌های ورزشی، به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان بوده که سود این تسهیلات ۱۲ درصد و بازپرداخت آن ۲۴ ماهه است.

وی بیان کرد: تاکنون دستورالعمل اجرایی برای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیامده، منابع اساسا در اختیار وزارت کار بوده و دستگاه متولی وزارت کار است، بخشی که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند با همکاری ما انجام می‌شود.

در این زمینه تالارها، رستوران‌ها، واحدهای تولید و عرضه‌کننده پوشاک، کیف و کفش، قنادی‌ها، آجیل و خشکبار، بستنی و آبمیوه، قهوه‌خانه‌داران، مراکز تولید صنایع‌دستی و مراکز اقامتی تحت شمول این تسهیلات هستند و این بخش تحت پوشش وزارت صمت است.

رجوعی افزود: میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان حمل‌ونقل و راهداری و سازمان تربیت بدنی نیز واحدهایی دارند که زیر نظر آنها هستند و مشمول این تسهیلات می‌شوند. کل تسهیلات در کشور ۷۵ هزار میلیارد تومان است، هنوز ابلاغی در استان به لحاظ سهم تسهیلات نداریم، معمولا سهم استان ۷ تا ۸ درصد است که حدود پنج هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار میلیارد تومان می‌شود.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی مشمول این تسهیلات هستند، اما این‌که همه متقاضی تسهیلات بوده و شرایط را داشته باشند مشخص نمی‌شود. با این مقدار تسهیلاتی که داریم اگر همه واحدها هم تقاضا دهند، باز هم محدودیتی نخواهیم داشت، زیرا عدد تسهیلات خوب است.

کد خبر 515098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha