سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با تاکید بر هدفگذاری و توسعه صادرات در هشت بازار جدید صادراتی در استان، گفت: ۹۹ درصد کالاهای صادراتی از کردستان به عراق صورت می‌پذیرد.

صادرات

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد دره وزمی اظهار کرد: به منظور افزایش تنوع بازارهای صادراتی، حفظ و افزایش ماندگاری کالاهای صادراتی و بهره گیری از ظرفیت‌های تولیدی - تجاری استان، هدفگذاری و توسعه صادرات به هشت بازار جدید تدوین شد.

وی افزود: در راستای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در سال جهش تولید، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به ۱۵ کشور همسایه و دو کشور هند و چین است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: پس از بررسی آخرین عملکرد صادراتی استان کردستان به تفکیک بازارها و گروه‌های کالایی از میان ۱۷ کشور مذکور هشت بازار جدید علاوه بر بازار عراق هدفگذاری شده است.

دره وزمی یادآور شد: این کشورها شامل ترکیه، افغانستان، سوریه، هند، روسیه، پاکستان، ارمنستان و کویت بوده که با بازار عراق مجموعاً بیش از ۸۰۰ میلیون دلار صادرات طی سال ۹۹ هدفگذاری شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت همه جانبه اعضای کارگروه توسعه صادرات، تشکل‌های صادراتی و بازیگران اصلی حوزه تجارت خارجی این اهداف محقق و نتایج مطلوبی را به‌دنبال داشته باشد.

کد خبر 515084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha