فرمانده انتظامی استان بوشهر از شناسایی و انهدام باند سوخت قاچاق و کشف بیش از ۲۴ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

قاچاق سوخت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سردار خلی واعظی بیان کرد: در پی شکایت اداره بنادر و دریانوردی بوشهر در سال ۹۸ با موضوع جعل اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول و ارجاع پرونده از طریق مراجع قضائی به پلیس آگاهی استان بوشهر، این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار کرد: مأموران دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان، با چندین ماه اقدامات پیچیده اطلاعاتی و با انجام یک سری تحقیقات تخصصی و کارشناسی، سرنخ‌های مهمی از یک باند سازمان‌یافته قاچاق سوخت به دست آوردند.

وی افزود: با توجه به‌احتمال سریالی بودن جعل و جرم سازمان‌یافته، پرونده برای رسیدگی به دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان محول و یک تیم متشکل از کارآگاهان، کارشناسان خبره و مأموران مجرب تشکیل شد و با تحقیقات وسیع و گسترده و بهره‌گیری از بانک‌های اطلاعاتی مشخص و محرز شد که افرادی با جعل پروانه سبز گمرکی با استفاده از سند مجعول اقدام به قاچاق سوخت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: این افراد به‌صورت هدفمند با سوءاستفاده از خلأ قانونی، برای شناوری که قبلاً هم برای آن پروانه سبز صادر کرده بودند، موفق به اخذ پروانه سبز گمرکی شده و با ارائه آن به اداره ثبت شناورهای بنادر و دریانوردی استان موفق به اخذ گواهی ثبت مجدد برای شناور شدند.

سردار واعظی بیان کرد: مرتکبان با ارائه اسناد مجعول به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نسبت به اخذ سوخت مازاد اقدام و به‌صورت سازمان‌یافته قاچاق می‌کردند، پس از هماهنگی با مرجع قضائی و همکاری و تعامل اداره بنادر و دریانوردی، اداره قضایی گمرکات و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر و استعلام انجام‌شده از گمرکات شهرستان‌های گناوه، دیلم و دیر محرز شد ۹۸ پروانه سبز گمرکی شناور مورد جعل و دست‌کاری قرارگرفته است و هیچ‌کدام از شناورها وجود خارجی و فیزیکی ندارند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با هماهنگی مقام قضائی ۷۳ نفر از مالکان گواهی ثبت‌ها احضار و از آنان در خصوص معرفی شناور خود تحقیق شد؛ اکثر آنان قادر به معرفی شناور برای کارشناسی نبوده و تعدادی هم که شناوری را معرفی می‌کردند با حضور کارشناسان اداره بندر و مأموران پلیس آگاهی بررسی شد و مشخص شد اصالت هیچ‌کدام از شناورهایی که معرفی می‌کردند تائید نشده است.

سردار واعظی گفت: اعضای این باند ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر گازوئیل به ارزش تقریبی یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال، از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تحویل گرفته و به‌صورت هدفمند اقدام به قاچاق آن در سال‌های گذشته کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تأکید کرد: این موضوع به شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی بوشهر اعلام و آن سازمان به‌عنوان دستگاه شاکی، شکایت خود را علیه اعضای این باند، به اتهام استفاده از سند مجعول و قاچاق سوخت در مرجع قضائی مطرح کرد.

سردار خلیل واعظی گفت: در این رابطه تعدادی از متهمان اصلی این پرونده دستگیر و سایر متهمان شناسایی و به مقام قضائی معرفی‌شده‌اند.

کد خبر 515041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha