سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با شیوع بیماری کرونا، تمامی موزه‌های این استان بازگشایی شده و فعالیت خود را از سر گرفتند.  

موزه اردبیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فردین عینی، مدیر موزه‌های استان اردبیل، سه‌شنبه ششم خرداد اظهارکرد: با ابلاغ این مصوبه موزه‌های استان طبق روال عادی از ساعت ۹ تا ۱۸ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم آماده میزبانی از بازدیدکنندگان خواهند بود که با بازگشایی موزه‌های از روز پنجم خرداد شاهد حضور مردم در این مکان‌ها بوده‌ایم.  

وی افزود: مصوبه بازگشایی و آغاز فعالیت موزه‌های استان به موزه‌های خصوصی از جمله موزه مشگین‌شهر و موزه شهرداری اردبیل نیز ابلاغ شده تا فعالیت‌های خود را آغاز و اقدام به خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان کنند.  

عینی گفت: با شیوع ویروس کرونا موزه‌های استان نیز تعطیل و بازدید از آن انجام نمی‌شد که امیدواریم با بازگشایی این مکان‌های فرهنگی و تاریخی بتوانیم شاهد حضور بازدیدکنندگان و رونق قبلی در این مکان‌ها باشیم.  

وی تشریح‌کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های موزه‌های استان در بستر اینترنت و بازدید مجازی پیگیری می‌شود که با توجه به این فعالیت‌ها امسال ۶ موزه استان اردبیل در روز موزه توسط ایکوم یا شورای بین‌المللی موزه‌ها مورد تقدیر قرار گرفت.  

استان اردبیل به دلیل پیشینه غنی تاریخی خود موزه‌های متعدد دارد که از جمله آنها می‌توان موزه چینی خانه بقعه شیخ‌صفی، موزه سنگ و کتابخانه تخصصی بقعه شیخ‌صفی، موزه مفاخر دینی، موزه مردم‌شناسی، موزه صنایع دستی، موزه تاریخ طبیعی در شهر اردبیل و موزه صارم‌السلطنه شهر نمین، موزه باستان‌شناسی شهر نیر، موزه باستان‌شناسی شهر خلخال و موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر را نام برد.  

کد خبر 515036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha