مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مهریز گفت: نیمی از محصول توت این شهرستان به علت نبود کارخانه صنایع تبدیلی برای فرآوری هدر می‌رود.

توت

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد باقری‌پناه در گفت و گو با ایرنا افزود: وجود واحدهای صنایع تبدیلی نقش مهمی در فرآوری محصول و کسب درآمد کشاورزان و جلوگیری از هدررفت انواع محصول زراعی و باغی دارد.

وی ادامه داد: این محصول قابلیت تبدیل به فراورده‌های متنوع و مفید به خصوص مربا و استفاده از شیره و شربت توت برای مصارف خوراکی را دارد  که می‌توان با برنامه‌ریزی و جلب مشارکت بخش‌ خصوصی و کشاورزان در این زمینه اقدام کرد.

این کارشناس کشاورزی اظهار کرد: ۱۲۰ هکتار از اراضی منطقه به کشت درختان توت اختصاص دارد. در سال‌ ۹۹ به طور متوسط از هر هکتار چهار تن محصول برداشت می‌شود.

به گفته باقری‌پناه، سال ۹۹ در مجموع ۵۰۰ تن محصول برداشت خواهد شد که به خاطر شرایط آب و هوایی مناسب نسبت به مدت مشابه گذشته ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی، ارقام توت  شهرستان را سفید، سیاه و شاه توت ذکر کرد و گفت: در هر هکتار ۳۵۰ اصله درخت وجود دارد که علاوه بر تازه‌خوری،  بخش عمده آن خشک و در فصول دیگر سال استفاده می‌شود.

برداشت توت همه ساله از نیمه اردیبهشت‌ ماه آغاز می شود و  به مدت سه ماه ادامه دارد.
درخت توت از درختان کم‌آب‌خواه با بازدهی بالاست و یکی از میوه‌های سازگار با شرایط آب و هوای مهریز است.

 بزرگترین توتستان استان یزد به وسعت ۳/۵  هکتار با۲۰ هزار اصله درخت توت سفید و قرمز در شهر مهریز قرار دارد.
سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

کد خبر 514997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha