رئیس پلیس پیشگیری گیلان از وقوع ۷۰۰ مورد سرقت منازل در این استان خبر داد و گفت: این اتفاقات در ۲ ماه گذشته صورت گرفته‌است.

سرقت از منزل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ «فرهاد فلاح کریمی» گفت: ۱۸ درصد از وقوع سرقت‌ها در گیلان مربوط به منازل مسکونی است.

سرهنگ کریمی اظهار کرد: اقلام سرقت شده از منازل شامل زیور آلات، سکه و ارز و اقلام با ارزش مردم است و این سرقت‌ها بیشتر در مناطق مرفه نشین شهر انجام شده و متأسفانه مردم با نگهداری اقلام ارزشمند خود در منازل زمینه افزایش سرقت‌ها را فراهم می‌کنند.

فلاح کریمی افزود: به گفته بانک‌ها در گیلان تنها ۳۰ درصد ظرفیت صندوق امانات در استان پر است. به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود برای نگهداری از اقلام با ارزش خود همانند زیور آلات، سکه و ارز و سایر موارد از این صندوق‌های امانات استفاده کنند.

نکته قابل توجه در گفته‌های رئیس پلیس پیشگیری گیلان، میزان سرقت‌های ثبت شده از منازل استان است. وی در این رابطه به ۷۰۰ مورد سرقت اشاره کرده و گفته است که این سرقت‌ها فقط ۱۸ درصد این جرم در ۲ ماه گذشته را تشکیل می‌دهد که با یک حساب سرانگشتی می‌توان حدس زد که در این مدت باید نزدیک به ۴۰۰۰ سرقت در گیلان صورت گرفته باشد. این در حالی‌است که در ۲ ماه گذشته اغلب مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا در منازل خود به سر می‌بردند.

کد خبر 514979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha