مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با اشاره به غرق شدن ۲ نفر از شهروندان در هفته نخست خرداد ۹۹ در رودخانه‌های استان نسبت به جلوگیری از حوادث مشابه با توجه به فرا رسیدن فصل گرما هشدار داد.

غرق شدن

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قدرت الله مهدیخانی سه‌شنبه ششم خرداد با اعلام این خبر افزود: تعطیلی روزهای گذشته و گرمای هوا حال و هوای خاصی برای همه افراد به‌ویژه قشر جوان و نوجوان با دیدن رودخانه، دریاچه، کانال‌ها و ... به وجود می‌آورد که بعضا این شور و اشتیاق خاطره تلخی به همراه دارد.

مهدیخانی تصریح کرد: غرق‌شدگی به عنوان یکی از علل‌ مرگ‌ومیر غیرعمدی به‌راحتی قابل‌پیشگیری است ولی علیرغم هشدارها شهروندان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون پنج نفر در رودخانه، استخر کشاورزی، دریاچه و سدهای استان قزوین جان خود را ازدست‌داده‌اند که زنگ خطری برای هوشیاری شهروندان و مسئولان در این زمینه است.

این مقام مسئول با اشاره به توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در رودخانه‌ها، استخرها و کانال‌ها افزود: آشنایی با فنون اولیه شنا و رعایت محدودیت‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است و همچنین باید شناگران از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب اطلاع کسب کنند.

وی افزود: شیرجه در آب‌های کم‌عمق، خطر ضربه به سر و شکستگی گردن را به دنبال دارد و همچنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق‌شدگی را افزایش می‌دهد.

مهدیخانی اضافه کرد: بسیاری از رودخانه‌ها و کانال‌های موجود در استان با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه و کانال، متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نشود.

مهدیخانی اضافه کرد: پرهیز از شنا در محیط‌های فاقد نجات‌غریق، خودداری از شوخی‌های خطرناک هنگام شنا و بیش از حد فرض نکردن توانایی خود در شنا کردن از جمله توصیه‌های مدیریت بحران استان برای جلوگیری از غرق‌شدگی است.

کد خبر 514963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha