معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر معتقد است زمانی افزایش نمونه‌گیری‌های کرونا مؤثر است که مبتلایان با رعایت موارد بهداشتی از انتشار ویروس جلوگیری کنند.

آزمایش کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی خواجه‌ئیان بیان کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه چهارم و  پنجم خرداد ۷۱ مورد مثبت ابتلا به کرونا در استان شناسایی‌ شده است و افزایش موارد جدید ابتلا به این ویروس با افزایش نمونه‌گیرهای حاصل‌شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر ادامه داد: اکنون راه درست همین است که نمونه‌گیری را بیشتر کنیم تا مورد مثبت پیش از اینکه فرد بدحال شود شناسایی شود و کارش به بیمارستان نکشد.

وی بیان کرد: نکته مهم این است اگر تلاشی انجام می‌شود و با بیشتر شدن نمونه‌گیری‌ها، موارد جدید بیشتری شناسایی می‌شوند، به‌این‌علت است که بتوانیم با نگهداری این افراد در قرنطینه خانگی کمک کنیم ویروس در جامعه منتشر نشود.

خواجه‌ئیان گفت: بر همین اساس، از بیماران مبتلابه کرونا و اطرافیانش می‌خواهیم با رعایت مواردی که به آن‌ها گفته می‌شود، به ما کمک کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر عنوان کرد: بیماران باید در خانه بمانند، مصرف مایعات را بیشتر کنند، دارو را مطابق دستور پزشک مصرف کنند از جمله ضد تب‌ها و مسکن‌ها، درون منزل از ماسک معتبر استفاده کنند تا ویروس به افراد دیگر خانواده منتقل نشود، اگر ممکن است اتاق بیمار جدا باشد و تهویه و نور کافی داشته باشد تا با این تمهیدات از انتشار ویروس جلوگیری شود.

وی افزود: موارد زیادی داریم که در یک خانواده چندین نفر از نزدیکان فرد مبتلابه ویروس مبتلا شده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده رعایت نشدن موارد بهداشتی است.

خواجه‌ئیان تأکید کرد: در صورت رعایت این موارد است که نمونه‌گیری‌ها زیاد، می‌تواند مؤثر باشد و سودش عاید جامعه شود.

کد خبر 514936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha