مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های «سیاه‌پیر» بدره در استان ایلام هچنان فروزان است و به خطری جدی برای محیط زیست و حیات وحش تبدیل شده است. این حادثه ضرورت وجود بالگرد اطفای حریق را برای جنگل‌های ایلام مضاعف کرده است.

آتش‌سوزی در بدره ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، خطای انسانی و گرمی هوا و غفلت مسئولان از آنچه در سال ۹۸ بر مراتع ایلام گذشته است خطری جدی برای محیط زیست و حیات وحش در ارتفاعات سیاه پیر شهرستان بدره در چند روز اخیر به‌ وجود آورده است.

در ۷۲ ساعت گذشته، ارتفاعات سیاه پیر شهرستان بدره دچار آتش‌سوزی شده است. آتش‌سوزی همچنان پیش می‌رود. امکانات برای مهار آتش‌سوزی به‌ دلیل ارتفاعات صعب‌العبور، سختی راه و نبود امکان دسترسی جاده‌ای محدود است و تلاش اهالی محلی همراه با امکانات اعزامی به محل متناسب با حجم آتش نیست.

یونس آزادی، فرماندار شهرستان بدره، با بیان پای کار بودن مردم و مسئولان برای مهار آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های سیاه پیر، اعزام نیروی کمکی و تجهیزات بیشتر را ضروری دانست و گفت: ارتفاعات صعب‌العبور، سختی راه و نبود امکان دسترسی جاده‌ای دلیل اصلی ادامه آتش‌سوزی در این منطقه است.

احمد کرمی، معاون عمرانی استانداری ایلام، نیز از تشکیل مدیریت بحران خبر داد و اظهار کرد: آتش‌سوزی در مراتع در سال‌های گذشته نیز یکی از مشکلات اصلی فصل تابستان در استان ایلام بوده است.

وی گفت: در دسترس نبودن، وجود ارتفاعات، عدم امکانات جاده‌ای در زمان اتفاق حادثه آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های ایلام ضرورت وجود بالگرد خاموش‌کننده آتش را برای ایلام در فصل تابستان دوچندان می‌کند.

معاون عمرانی استانداری ایلام با اشاره به پیگیری‌های مستمر برای اختصاص بالگرد به استان ایلام برای مهار آتش‌سوزی مراتع یادآور شد که این پیگیری‌ها تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

کرمی در ادامه تشکیل مدیریت بحران برای آتش‌سوزی‌های ارتفاعات سیاه پیر را برای هماهنگی بیشتر و اعزام امکانات و تجهیزات اطفای حریق به منطقه مورد نطر دانست و گفت: در این جلسه به تقویت گشت و مراقبت، اقدامات و تدابیر حفاظتی و پیشگیرانه، تهیه و پخش برنامه‌های اطلاع‌رسانی از رسانه صدا و سیما و برگزاری کلاس‌های آموزشی سازمان‌های مردم‌نهاد و نیروهای محلی مورد تاکید و مواردی مصوب شد.

کد خبر 514890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha