دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

 وزش باد شدید زندگی عادی مردم خلخال را مختل کرد و موجب وارد شدن خساراتی به بخش‌های کشاورزی، باغی و واحدهای مسکونی و تجاری این شهرستان شد.

تندباد

به گزارش همشهری‌آنلاین، رئیس اداره هواشناسی خلخال دوشنبه پنجم خرداد به خبرنگار ایرنا گفت: وزش باد شدید وگرم با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت در طول روز گذشته و  پیش از ظهر امروز در این شهرستان  موجب افزایش قابل توجه دمای هوای منطقه شد.

فرامرز فرض‌الله‌پور افزود: وزش باد گرم جنوبی موسوم به گرمیج موجب گرد و غبار شده‌است. حداقل دمای هوای صبح امروز این شهر به ۱۴ درجه بالای صفر رسید که در مقایسه با خنک‌ترین زمان روز قبل هفت درجه افزایش نشان می‌دهد.

او با اشاره به افزایش دما وو زش باد گرم در منطقه افزود: حداکثر دمای روز گذشته خلخال نیز به ۲۷ درجه رسید که از آغاز بهار امسال بالاترین سطح دمای ثبت شده در اداره هواشناسی این شهرستان است.

وی گفت: تندباد همراه با رگبار پراکنده باران تا پایان امروز دور از انتظار نیست و از فردا با بارش باران و کاهش دما، وضعیت جوی منطقه آرام‌تر خواهد شد.
تندباد تعدادی از درختان باغ‌ها، حاشیه خیابان‌ها و بوستان‌های شهر را شکسته، سقف شیروانی چند واحد مسکونی و تجاری را از جا کند و به تاسیسات زیربنایی شهرداری خلخال خساراتی وارد کرد.

رضا شمس، رئیس اداره امور آب خلخال، استان اردبیل نیز گفت: با وزش باد گرم در منطقه سطح آب رودخانه‌های جاری این شهرستان به‌طور قابل ملاحظه کاهش یافته و در برخی از رودخانه‌ها مانند هروچای نیز آورد رودخانه به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 514772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha