مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در خصوص مرگ یک زن باردار و نوزادش در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

اطلاعیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در متن اطلاعیه شماره ۲ مدیریت درمان تامین اجتماعی بوشهر با محور تشکیل جلسه‌ای با حضور مدیر درمان برای بررسی و رسیدگی به موضوع مرگ یک زن باردار ونوزادش آمده است:

«به اطلاع شهروندان گرامی استان بوشهر می‌رساند در تاریخ سوم خرداد پیرو جلسه اولیه کمیته مورتالیتی (مرگ و میر) در بیمارستان، جلسه‌ای کارشناسی با حضور دکتر زهرا نویدی فرد مدیر درمان تامین اجتماعی استان و کارشناسان ستادی ذی‌ربط در خصوص این رویداد تلخ تشکیل شد. در این جلسه مدیر درمان در ابتدا ضمن ابراز تاسف شدید و عرض تسلیت به خانواده محترم مرحومه و مردم شریف استان بابت این موضوع، تاکیداتی بر سرعت، دقت و پیگیری مجدانه تا حصول نتیجه از مراجع قانونیِ تشخیص و تعین تکلیف نهایی پرونده را بیان کرد.

باید به عرض مردم محترم استان برسانیم که گرچه مرجع رسیدگی کننده به این‌گونه حوادث دستگاه‌های بالادستی مانند کمیته مرگ و میر دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی کشور و دستگاه محترم قضا است، ولی مع‌الوصف حسب صلاحدید، اقدامات پیشگیرانه تا اظهار نظر نهایی و روشن شدن ابعاد پرونده انجام شده که مدیر درمان دستورات لازم در چارچوب اختیارات اداری مشخص شده در قانون و همچنین اقدامات قانونی در جهت محدودیت فعالیت تعدادی از کادر درمانگر درگیر با این پرونده را صادر کرد.

در پایان این جلسه نیز مقرر شد پرونده مذکور به همراه کار کارشناسی‌های مقدماتی و ثانویه انجام شده، برای اقدامات قانونی لازم به دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ارسال شود.

مطمئنا حسب وظیفه به محض مشخص شدن نتیجه در هر مرحله‌ای، این مدیریت خود را ملزم به اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف به خانواده داغدیده ایشان و مردم شریف استان می‌داند.

روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر»

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت زن بارداری در حین زایمان در بیمارستان سلمان فارسی جان باخت، پس از این اتفاق اخباری مبنی بر این‌که مرگ مادر باردار و فرزندش بر اثر خطای پزشک و اصرار بر زایمان طبیعی بوده است، منتشر شد که این موضوع در کمیته‌های تخصصی و کمیسیون ویژه علوم پزشکی است.  

کد خبر 514734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha